mandag 20. januar 2014

Mamma og hennes bibel




En god del år tilbake, etter våre foreldre begge var borte
Gikk jeg alene inn i huset der jeg engang bodde
Noe jeg hadde gruet meg så til.
Ville jeg føle noe etter jeg steg innenfor tro?


Min dyrebare mamma døde i 1979,
Pappa 10 år etterpå.
Minnene om min mamma sitter så sterkt i
Hennes sterke tro på Gud, livet og mennesket


Jeg ser henne for meg ved vinduet
med øynene festet på "kjødna"
En kopp kaffe og røyken for sin hand
Hennes bibel fulgte henne, Hennes veikart og ånd


Jeg så meg rundt i huset, nesten forventningsfull
Jeg ventet å se hennes ansikt,
Et smil om hennes munn. kanskje en klem
Hun hadde reist sine siste vonde mil, hadde dratt heim


Sakte jeg gikk fra rom til rom
Alle rommene fylt med hver sitt minne
Mine tårer de rant, jeg lengtet etter hennes nærvær
Og øynene mine så hennes nattbord, med oppslått bibel


Jeg tørker enda mine fortsatt fallende tårer
Gud jeg savner henne så intens
Den dag i dag, løfter jeg hennes elskede bibel
Og føler hennes nærvær hos meg igjen

4 kommentarer:

  1. Ja vondt det er det.Men takk for det mødre var <3 :) Kjempefint skrevet vennen <3

    SvarSlett
  2. Stor klem vennen. Ta vare på deg selv.

    SvarSlett
  3. jeg liker hvordan du beskriver hendelser !!!!! med så få ord ...og alt er med. !!! <3

    SvarSlett
  4. Tusen hjertelig takk Stor klem

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag