onsdag 29. januar 2014

Skrevet i sand


Jeg hadde en liten stund for meg selv på Havikstrand 
Hvor jeg vandret og reflekterte enda en gang.
Stegene mine var ikke bestemte, men knyttende hand
Jeg vandret tusslende, om du kan si det sånn

Jeg bøyde meg ned for å skrive litt i sanden
Fortalte hemmeligheter jeg i hjertet en gang bar
Det var ikke gode og lykkelig ord jeg noterte med handen
Likevel skrev jeg dem ned, som et ark i hjertet mitt har





Den skjulte hemmeligheten som nå var skrevet
Var vond å lese om, der jeg sto
Bølgene rullet bakom meg mye nærmere nå, mot sandbrevet
Og vasket plutselig bort samtlige av mine vonde ord

Bølgene bestemte over meg rett der og da
De visket bort hvert eneste ord. Alt ble fjernet
Min vonde hemmelighet ble vasket bort i sanden, ja
Mine øyner lukkes, ønsket er enda en bølge, hjertevernet




Ønsker dere alle en vakker dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag