torsdag 30. januar 2014

En dag uten et smil, er en dårlig dag.



Den dagen jeg våkner og himmelen ikke er blå
Men er i fargene som er i tonene grå.
Eller dagen føles som verden går meg i mot
En slik dag en føler en ikke vil røre sin fot


Vel, slike dager har vi alle sammen. Både du og jeg.
De dagene jeg har det slik, er det noe som hjelper meg
Når jeg føler at dagen er tung, eller bare litt lei
Så står jeg opp, trekker fra gardinene og strekker på meg


Jeg åpner øynene vidåpne og ser på dagen utenfor
Jeg smiler mitt varmeste smil, og ser himmelen lysne bortenfor
Jeg velger å si til meg selv, dagen i dag blir god for meg
At jeg heller skal hjelpe andre, som føler seg dritt lei


Jeg smiler ofte, for jeg føler meg mye bedre slik
Jeg vet at mitt hjerte er bedre med gode tanker, enn med skrik
Jeg velger å finne noe positivt i stedet for det motsatte
For da gjør jeg narr av det som trykker meg ned, det forhatte

Så jeg kjenner godt inni hjertet mitt, og finner det frem
Dagens gode varme som vil føre det helt frem
Mitt hjerte drar i trådene som gir min munn et smil
Det er faktisk enkelt, jeg leve slik vil


Ha en vakker dag alle sammen, og smil,

2 kommentarer:

  1. Anonym30.1.14

    Vi bruker bare 17 muskler for å smile, og hele 42 for å lage en rynke i ansiktet.. En god grunn for å fortsette å smile min vakre nabo :) :) Smileklem :)

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner jeg blir slankerere hvor hver eneste dag, min kjære nabo, Ved bruk av så mange muskler, Ha en vakker kveld, Klem

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag