mandag 15. oktober 2012

La oss ta frem håpet.





Jeg tror på Gud som jeg tror på solen.
Ikke fordi jeg kan se det, men på grunn av det.

Ikke vær
  redd for mørket, månen kan i grunnen bare sees om natten, så åpne øynene i stedet og se det hjerte ditt ser. 
Føl i stedet for å tolk. Lytt i stedet for å snakk.
Gled deg i stedet for å frykte.
Frykt er
en sykdom som bare den utsatte kan kurere.
Så åpne øynene og se i stedet.
Legg frykten bort. Den gagner deg i grunnen ikke.


Vi har alle forskjellige tanker og måter å se livet på, og jeg tror at å hjelpe, fikse og tjene representerer tre ulike måter som vi kan se livet på.

Når du hjelper, ser du livet som svak. Når du reparerer, ser du livet som brutt. Når du tjener, ser du livet som en helhet. Fikse og hjelpe kan være et verk av ego, og vedlikeholder arbeidet med sjelen.

 
En positiv holdning
kan ikke løse alle våre problemer, men det vil irritere nok folk til å gjøre det verdt innsatsen.
Jeg vil heller la dem bli irritert på meg og være positiv, enn å se livet som negativt, kun for å glede de negative menneskene.
Vi vet at et menneske kan leve i 40 dager uten mat, 3 dager uten vann, 8 minutter uten luft, men ikke et sekund uten håp. Så la oss ta håpet frem i oss.
Se etter noe positivt, i stedet for å dvele over alt det negative.
Ingen kan
ta fra oss det som er på innsiden av oss.
Så vær deg selv. Du er unik. 



Ikke la livet ditt bli som en papegøye. Vær mye heller som en ørn.
En papegøye snakker og snakker, men kan ikke fly høyt, mens en ørn er stille og har viljestyrke til å berøre selve himmelen




Husk: Ingenting er umulig med mindre du tror det er.
Ekte kjærlighet er å hjelpe noen som ikke kan eller trenger å gjengjelde tjenesten.



Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag