torsdag 25. oktober 2012

Er du en søppelbil?





Søppelbiler 

En dag hoppet jeg i en drosje og vi startet vår kjøretur til storbyen.
Vi kjørte i riktig kjørefelt da plutselig en svart bil
liksom hoppet ut av fra feltet like ved siden av oss.

Drosjesjåføren "heiv" seg på bremsene, bilen skrenset
og heldigvis bommet vi den andre bilen ved bare noen cm!
Føreren av den andre bilen virret hodet rundt, hyttet med knyttneven og hylte sint etter oss.
Drosjesjåføren bare smilte og vinket til ham.
Og jeg mener, Han var vennligheten selv.



Så jeg spurte: "Hvorfor i himmelens navn gjør du bare det? Denne fyren der, ødela nesten bilen din og sendte oss nesten som grønnsaker til sykehuset! "

Det er nå min drosjesjåfør lærte meg hva jeg nå kaller,
"Lær fra en søppelbil." teorien.
Han forklarte at mange mennesker er som søppelbiler.
De kjører rundt full av søppel, full av frustrasjon,
full av sinne, og full av skuffelse.
Ettersom søppelbilene fylles, trenger de et sted å dumpe det og
noen ganger kommer de til å dumpe det på deg.



Ikke ta det personlig. Bare smil, følg med på en bølge, ønsk dem
vel, og gå videre. Ikke ta opp søppelet og spre det til andre mennesker
Verken på jobb, hjemme eller på gata.

Så, er du en drosjesjåfør, eller en søppelbil?
Poenget er at vellykkede mennesker ikke lar
søppelbiler ta over dagen deres.
Livet er for kort til å våkne opp om morgenen med angrer, så


"Elske mennesker som behandler deg rett.
Be for de som ikke gjør det. "
 Ukjent

Ha en flott dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Flott nei jeg er ingen søppelbil ,jeg sykler ha en flott dag Klem

    SvarSlett
  2. Hehe. Er ikke en slik jeg heller, Sykler jeg og. Klem

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag