tirsdag 9. oktober 2012

It's a new day





Dette er begynnelsen på en ny dag.
En virkelig fantastisk klar, ren og ny dag. Den har blitt gitt til meg i gave, og jeg kan bruke denne dagen som jeg selv vil.
Ingen som bestemmer over dagen min i det hele tatt. Kun jeg og jeg alene.
Jeg kan velge å kaste bort denne fantastiske muligheten, eller jeg kan prøve å finne noe vakkert å bruke den på.
Jeg kan velge å smile eller bli sint.
Elske eller hate.



Hate, hmmm. Dette ordet har jeg aldri likt. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at noen kan føle noe så vondt inni seg som dette ordet utgjør.
For meg er det en umulighet.
Jeg hadde latt dette ordet forsvunnet helt fra mitt vokabular, men i det siste har jeg sett ordet så ofte at jeg tror ordet ville opp fra dypet.
Jeg forstår i grunnen ikke at et ord kan gjøre så vondt inni meg som dette ordet.
Jeg kan misslike, jo da, jeg kan rett og slett overse andre osv, men fra det til å hate??
Nei aldri! Jeg hater rett og slett ingen. Ingen i denne verden, eller noen som har forlatt denne verden. Uansett hva vedkommende har gjort eller ei. Ingen skal få meg til å føle denne følelsen. Håper jeg.



Så hva skal jeg gjøre i dag som er så viktig for livet mitt?
Når morgendagen kommer, vil denne vakre dagen, denne vakre gaven være borte for evig, og den kan ikke forandres på.
Jeg vil at denne dagen skal gå ut på en positiv måte. Ha en liten gevinst i dagen for meg og mine.
Jeg vil ikke fylle den med noe ondt, fiaskoer eller angre for dagen i dag, i morgen.
Dagen i dag skal ikke inneholde tårer. Og den skal ikke føre til tårer i morgen.



Livet har så mange grunner for oss til å felle tårer, og jeg prøver å si til meg selv at i dag er enda en dag jeg skal slippe å felle noen tårer. I dag er en bedre dag enn i går.
Jeg prøver å fokusere på noe positivt. Vet at jeg blir bedre en dag, jeg må bare vente på tur.
Bekymringer for dagen?
Hva bekymringene kan bestå av, så vet vi innerst inne at våre bekymringer er snart fløyet langt avsted. De er snart borte.
Jo da, det vil komme nye, det er sant. Men vi vet at også de vil fly sin vei etter litt tid.



Livet har definitivt gitt meg mye. Jeg har det fantastisk, og er glad hver eneste dag.
Lite er det som jeg frykter, Jo da, jeg er livredd for våre barn, barnebarn osv, jeg vil dem alle så mye lykke og glede i deres liv, så det er ikke det jeg snakker om
Jeg snakker om frykten for meg selv?
Jeg frykter ikke noe for meg selv, faktisk. Jeg kan se gjennom den lille røyken av det grå teppet som legger seg foran mine øyne når dagen butter meg i mot. Når den prøver å lamme meg fullstendig.  De dagene jeg har en "down" periode, så vet jeg mine nærmeste vil få meg opp igjen veldig raskt. Jeg er heldig slik. Jeg vet det.
Så jeg frykter ikke,



De negative, usunne følelsene, brystsmertene, hodepinene osv, 
de påvirker ja.
Men hvis jeg prøver å se på alt det positive som dagen bringer i stedet, vil det negative falle i søppelbøtta.

Vet ikke om dette var en god forklaring.
TJ sier ofte jeg har sånne merkelige sammenligninger, og jeg burde gi ut ei bok som het:
Sylvia's merkelige sammenligninger.
Den ville bli den beste humorboka i verden, mener han.



Det heter så at hvis en blind mann/kvinne har lyst til å kaste en stein på deg, så betyr det at vedkommende enten allerede har en stein i hånda, eller så har vedkommende den i lomma.
Ser du hva jeg mener? For meg er dette en kjempe god sammenligning.
For andre er dette bare vås.

Vi må rett og slett ta et valg på våre valg for dagen. Og se på resultatene
Noen velger som jeg, andre igjen startet med å hate.
Bare ordet gjør vondt for meg å skrive. Det er antagelig derfor jeg har glidd så lett fra temaet jeg hadde for dagen.
Så jeg skal rett og slett la ordet forsvinne igjen fra mitt ordforråd.
Jeg hadde latt den forsvinne før, så derfor går den lett tilbake til der det hører hjemme.



Hvilket ord sier du?
Aner ikke.

Ha en flott og lykkelig dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag