tirsdag 15. mai 2012

Jeg prøver å skjule mine tårer i smilet mitt.




Jeg prøver å skjule mine smerter med en latter.

For noen mennesker virker jeg utad alltid så frisk og fornøyde med et smil på mine lepper som jeg prøver å spre om meg
Jeg prøver å ha en latter på lageret, og prøver å lukke ut mine smerter og plager
,
Hvis du kunne
se inn i hjertet mitt og se sorgen og smerten som virkelig er gjemt der inne i dypet,
Så kunne du se
tårene bak smilet og den smerten som er gjemt der

Fordi jeg prøver å
aldri si et ord om mine plager uten noen virkelig vil vite, blir jeg igjen alene med mine egne plager og smerter. Uten å dele det med noen andre enn min elskede.
 
Hvis
du kunne se bak smilet, ville du se at jeg har behov på samme måte som du har
Jeg 
har det vondt alene i stillhet når uvennlige ord er sagt. Når jeg blir baksnakket.
Jeg ber for
dem som krenker meg, lyver og snakker vondt om meg hver gang jeg bøyer hodet mitt i bønn.
 
Du vil aldri
se mine lidelse fordi jeg fortsetter å smile. I stedet vil du se ei som virker sunn og frisk. Som prøver å virke "normal"
Helt alene, 
gråter jeg tårer som er skjult bak smilet
Du
vil aldri  kjenne tårene som er skjult bak smilet mitt.
Du vil ikke vite
  smerten før du har selv gått med dem en stund
 
Aldri
bli lurt av smilet jeg alltid prøver å bære. 
Se meg i stedet i øynene og SE
Du er nok aldri den som virkelig spør for å lytte og bry deg om svaret du får, for
Du da vil du
barevite mine virkelig smerter når tårene renne nedover ansiktet mitt. Det jeg sliter med. Hva jeg føler.

Dette våger du ikke å møte. Du tør ikke.

Min stillhet er et annet ord for min smerte.
Og folk som er uvitende, sier jeg er for stolt til å be om hjelp.
Ingen vet bedre enn jeg hvor feil de tar...
Jeg skjuler mine tårer i smilet mitt

 Ha en flott dag alle sammen

6 kommentarer:

  1. Jeg ser dine tåre bak smilet ... Mitt hjerte gråter for deg - og jeg håper at du en dag kan smile uten at du gråter inni deg. <3

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentaren og at du las, Setter stor pris på det

    SvarSlett
  3. Anonym15.5.12

    Kjære Sylvia.
    Det du skriver her tror jeg mange kan forstaa. Jeg tror mange mange mennesker skjuler sin trishet og smerte for ikke aa være en belastning . Smilet ditt hjelper for andre men ikke deg selv hvis hjertet ditt graater.
    Jeg törr aa vaager aa mote din tristhet og smerte hvis du önsker aa dele dem med meg. Klem

    SvarSlett
  4. Tusen takk Anonym. Setter stor pris på din i møtekommenhet. Stor klem til deg

    SvarSlett
  5. Anonym16.5.12

    Du skriver så treffende ♥ tusen takk♥

    SvarSlett
  6. Takk Olaug, Klem

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag