onsdag 23. mai 2012

Hagen vår blomstrer med de vakreste farger.




Jeg sitter i en gyngestol.
og titter glad ut av vinduet,
ser på barna
som leker, husker våre egen.
Tenker
tilbake til tiden med brødbaking for smørbrød,
bandasjer flådde knær og albuer,
synger
vuggesanger, dynene pakket så godt om dem
Helt til haka.


Hvis jeg
lytter nøye etter, kan jeg fortsatt høre
lyden
av små tassende føtter stille over gulvet,
latter
som en ekko gjennom hele huset.
Løfter opp hånden for å føle mitt våte
kinn
der tårer har falt.


Skal vi ta
høsten sammen, min elskede
gjennom de falne løv
og
stirre på de vakre, gylne fargetoner,
mens vi venter på
våren der framme?
Vi går
litt tregere i stegene nå,
våre rask gange er borte for alltid
,
vi
innse det, og nyte høsten og vinteren som kommer.
 

Skal vi ta
høsten sammen, min elskede
og
snakke om våre tidligere sommere?
Vår
kald årstiden synes å ha begynt.
usagt
vet vi det kan ikke vare evig.
Sette oss sammen i hver vår gyngestol
Og titte glad og fornøyd ut gjennom vinduet.

Vi ser nå barnebarna våre, og i dem også vår egne
Det er deres tur nå med våren, mens vi har høsten min kjære
Og det er ok. For en vakker hage har vi to bygget.
Og hadde jeg igjen kunne velge min hage som livet,
Ville du være blomsten jeg ville ha i den. 


For se.... Hagen vår blomstrer med de vakreste farger.
Takk min blomsterbukett. Dere er unike
Stolt av hver og en av dere.
LOVE YOU

2 kommentarer:

  1. Denne var virkelig nydelig! Bittersøt, men mest søt, varm og god. Bare nydelig.

    SvarSlett
  2. Takk. Og ikke minst sann. Klem

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag