mandag 21. mai 2012

Jeg er ok. Det går greit.




En tåre kryper stille nedover mitt kinn
Jeg er
fullstendig sårbar og svak
Tid
henger sakte med. Sakte.
Gav opp på
smerten, når mine tårer forårsaket en flom
Sluttet å gjemme det
, sluttet å smile,
Når jeg ikke lenger kunne finne latteren
Jeg er ok. Det går greit.


Mellom
meg og denne verden av smerte,
Er det ingen god kobling
Kreativitet
er en gave jeg skulle ønske jeg kunne gi bort
Ikke drikke
av sødmen, den har en avhengighets skapende smak
Hele livet
mitt, har jeg fortalte det samme.
Jeg er ok. Det går greit.
 

En
tåre kryper stille ned mitt kinn
Jeg nekter å
åpne munnen og snakke
Jeg fortsetter
og debatterer, Intenst
Ser smerten som det er film, på lav hastighet
Jeg gir snart
opp med å skjule min smerte
Jeg er ok. Det går greit.


Dere trenger egentlig ikke
å forstå det
Så dere må ikke
engang prøve.
Skyv
tilside dine tanker, overse meg helt
Legger meg stille ned og gråter,
gråter.
Jeg er ok. Det går greit.


Bare
å gi opp, det er ikke enkelt,
Ingen utenforstående bryr seg
egentlig.
Kun mine nærmeste, en familie som er meg kjær
.
De er de eneste som virkelig ser og bryr seg.
Jeg er ok. Det går greit.


Glem støyende rop etter hjelp
Ignorere
de stirrende blikkene.
Legg hodet ned og hvil. Ingen ser deg nå.
Du kan puste, trekk inn og pust ut.
Jeg er ok? Det går greit?


Stopp
den psykiske utviklingen!!
Aldri
legg en plan. Meget vanskelig
Konsentrere oss om
å bli gammel sammen,
Aldri gi etter
igjen. Den delen skal vi klare.
Jeg er ok? Det går greit?


Bo i
senga og aldri riktig sovne,
Stå opp når jeg ikke er alene
Ignorere døren og telefonen.
Overse
mennesker som ikke vil meg vel,
Det er best
å lukke seg i et skall.
Jeg kan smile og si
Jeg er ok. Det går greit.

En må være frisk for å bli syk. Det er sikkert.

Ha en flott dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Treffer meg i hjertet, så jeg kjenner en sårhet. Jeg bryr meg, Sylvia. Jeg tenker på deg og ber om at du skal få det bedre. Slipp det ut! Vær deg selv! Og takk og lov for at du har din gode husbond og din familie som elsker deg.Likevel - jeg føler med deg. God bedring! <3

    SvarSlett
  2. Tusen takk for varm kommentar. Setter påris på du leser. Ønsker deg og din kjære en fin dag dere også

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag