fredag 20. april 2012

Tar du utfordringen?




Hva ville du gjøre hvis du visste du kun hadde en måned igjen å leve?
Jeg har surfet litt her i dag på pcen og funnet ei bok, eller en artikkel om  


"One Month to Live"

Det ga meg mye å tenke på. Jeg skjønte jeg til vanlig ikke er flink nok til å leve livet helt ut liksom. Ikke god nok til å fortelle de jeg er glad i at jeg er glad i dem, eller at jeg besøker mine venner godt nok, osv. Så denne artikkelen gav meg enormt mye å tenke på i dag

Det ga meg en sjanse til å tenke over livet mitt, og jeg trenger å gjøre noen endringer. Så ...
Da fikk det meg til å skrive ei liste.

Hvis jeg
hadde bare en måned å leve hvilken 10 ting ville jeg forandre på i livet mitt:


  1. Jeg vil være mye mer sammen med familien og venner.
  2. Jeg ville besøke våre barn og familie mye mer enn det jeg gjør i dag. Være mer sammen.
  3. Jeg ville investere mer tid i mitt ekteskap. Vise min elskede mann at han er alt for meg, mye mer enn jeg gjør i dag.
  4. Jeg ville stoppe og lukte på roser, ( som det så pent heter, men er en lignelse egentlig) se livet gjennom et glass som et halvfullt perspektiv. SE.
  5. Jeg ville fokusere det gode i livet mitt og ikke det som er trist eller depressive tanker, mine feil og mangler.
  6. Jeg ville hjelpe mer, gi mer, elske mer og smile mer.
  7. Jeg ville være mer åpen for mine nærmeste og si hvordan alt om og med meg.
  8. Jeg ville lære mine aller nærmeste fullstendig å kjenne.
  9. Jeg ville nyte dagen som er i dag, og ikke hige etter dagen i morgen
  10.  Jeg ville LEVE MED MINE NÆRMESTE, og være en støtte for dem i alt det de bestemmer seg for.

Mitt liv
ville antagelig bli drastisk endret, fordi tankene om bare en måned igjen å leve, ville tankene mine bort fra meg selv og over på andre.

Jeg ville nyte den mest verdifulle gaven jeg har fått som er familie og venner. Jeg ville slutte å se på fortiden min som var håpløs og vite at jeg beseiret den i stedet. Jeg ville se på min fortid som noe som har gitt meg gaven så jeg kan hjelpe ofrene.

Så hva stopper meg NÅ?
INGENTING ! ! ! !
Jeg har IKKE fått noen dødsdom at jeg kun har en mnd igjen å leve.
Jeg har tenkt å leve til jeg blir 104 år, men nå skal jeg virkelig leve.

Jeg tar utfordringen. Jeg skal leve hver eneste dag, Og ikke vente til jeg kanskje eller kanskje ikke får en dom over meg.
Jeg fikk en gave den dagen jeg ble født, og jeg skal bruke gaven min.
Så JEG LEVER.

Ta
utfordringen å oppleve kraften til å gjøre hver dag teller. Det som begynner som en utfordring kan bli en livsstil som gjør at du mest mulig ut av resten av livet ditt.

Ha en fantastisk dag alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag