torsdag 12. april 2012

Da Gud skapte familier




Jeg vet ikke hvordan det hele begynte.
Men Gud skapte familier,

Han
lærte oss alle hva famile betyr,
Å elske
, ære og respektere.
Han
ville ha et sterkt bånd som kunne knytte oss sammen,
Som vi dessverre ikke ser
for mye av i dag.

Han
ville ha noen til å holde om oss,
og lære oss å vise
respekt for andre.
Han
ville vi skulle bruke mildhet, og ha kjærlighet for andre,
Så skapte han mødre.

Han
ville ha noen som hadde styrke,
Noen som kunne støtte deg og være fylt med
kjærlighet.
Noen som du kunne stole på uansett.
Så han
skapte fedre,


Som sendt fra himmelen, kom de neste i familien
.
Søstrer og brødre,
Med det
, ble det nå skapt en umiddelbar venn.
Noen å
se opp til,
Noen som du alltid kan og skal
stole på. 
Som vil støtte deg uansett.


Da
han satte dem alle sammen,
ble
overrasket over hva han hadde gjort.
Han
hadde skapt en familie,
Mor
, far, datter, sønn.

Sett deg ned og se. En familie
Som egentlig er kun opprettet av bare to.
Hvor mange
vi har blitt,
av de to som fant kjærligheten så ekte og ren
.


Vi har mye
å være takknemlig for,
Minnene
gjennom årene.
De mange
ganger en er sammen,
Full av
latter, full av tårer.

Jeg vet ikke hvor jeg hadde vært i dag
Hvis det ikke var for min familie
De har vist meg
styrke, støtte og kjærlighet,
Jeg er stolt av hver og en av dere.
 

Familien har økt, vi har tre nye medlemmer
Jeg elsker hver og en av dem, med hele mitt hjerte.
De gir meg glede, varme og kjærlighet
Mitt hjerte flommer over. 
Alt er sant om det en hører om å bli besteforeldre.

Så takk igjen for at familier ble skapt
Jeg elsker den som meg har blitt gitt
Og hver en dag på denne jord
Skal jeg gjøre alt i min makt for at de alle har det bra.
Jeg simpelhen elsker min familie.

Takk igjen for dere er til.


2 kommentarer:

  1. Varmt og kjærlig fra en god mor og hengiven bestemor. Nydelig!

    SvarSlett
  2. Tusen takk vennen. Stor klem fra meg til deg også.

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag