onsdag 4. april 2012

Hva regnbuen betyr for meg

Min mor pleide alltid å si,
Når noen som du spesiellt føler for, dør;
Ville de sende en regnbue for å la deg vite
de hadde kommet vel fram til himmelen og hadde det bra;
Den dagen mamma forlot hun oss,
Kom vår datter løpende andpusten mot meg
Og sa: "Mamma, mamma du må komme og se,
Hva Mokka sendte til deg og meg. Kom og se.
( Mokka er det de kalte min mamma)
Jeg løp ut og så opp på himmelen,
Vi så regnbuen og tårer fylte mine øyner ;
Jeg så igjen og så  at det var to, ja, faktisk tre
Jeg sa, "En for meg og en for deg og en for babyen jeg har
inni meg."
Jeg løp for å hente kamera et bilde måtte vi ha,
Regnbuene ville ikke vare lenge, så jeg ingen feil måtte ha;
Jeg klikket masse så jeg kunne alltid ha
Mokkas triple regnbue. For evig hos oss ha..

Vi snakket om dette og følte oss nesten glad,
Vi tenke på hva som i den andre enden av regnbuen var;
Vi kom til se henne igjen, jeg vet det er sant,
For mamma lovet meg det, den dagen vi regnbuen fant."
Jeg føler fred med meg selv,selv det ingen bilder kom fram,
Denne følelsen å vite hun endelig har kommet hjem;
Innerst inne vet jeg det er slik,
Fordi mamma fortalte oss det klart,
da hun viste oss sin triple regnbue, i hjertet bevart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag