onsdag 11. april 2012

Blås bobler. Det hjelper

Jeg skal fortelle deg en liten historie. For noen år siden var jeg inne i en vond depresjon. 
Min datter forsto dette, og så hva jeg skjulte dypt inni meg. 



 ( du skjønner jeg er veldig flink til å skjule 
alt som foregår inni meg, 
som mange sikkert vet) 


Men tilbake til historien. 


Min datter kjøpte en stor boks såpebobler til meg. 
Hun sa : Mamma for hver en tung tanke så blås bobler, 
For hver en vond stund, blås noen bobler, 
For når du ikke har en god dag, blås bobler, 
Jeg så på boksen, og tenkte, 
Min herlige datter, 
Dette kan da ikke hjelpe. men jeg lovet å forsøke. 
Som sagt så gjort, Og vet du,
 Det hjalp enormt. 
Jeg studerte boblene, og tankene kom på andre veier, 


Jeg vil for alltid blåse bobler,
Vakre bobler rett ut i luften,
De flyr høyt,de kan nesten nå himmelen,
ut som mine tanker blekner de og dør.
Depresjonen flyr gjennom mine lepper,
 
Når skyggene krype tett inntil meg, når jeg sover,
Å blåse bobler til den siste dråpen,
De vil aldri vare lenge, men for et øyeblikk, som er nok
  Det perfekte som flyter gjennom en åpen dør
Men hvis du prøver å ta på en, sprekker de og blir til ingenting

Blås bobler og la hver og en av dem sprekke.
ved daggry, er bekymringene borte.
Jeg har sett overalt, Depresjonen forsvant
Jeg vil alltid blåse bobler,
Vakre bobler rett ut i luften.


( noe likt en sang jeg husker fra langt tilbake)
Trekk pusten dypt.
Du lever og alt er bra Se boblene fly, og pang så er de borte.
Forbind boblene med det vonde du vil ha bort. 
Det hjelper. Tro meg. 
Jeg vet.


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag