onsdag 18. april 2012

JEG ER LYKKELIGERE ENN JEG NOENSINNE HAR VÆRT I HELE MITT LIV.

Jeg er lykkeligere enn jeg noensinne har vært i mitt liv.
Hør mine store ord her. Jeg mener hvert eneste et av dem. Uansett sykdom eller lyte jeg har.
JEG ER LYKKELIGERE ENN JEG NOENSINNE HAR VÆRT I HELE MITT LIV.
JEG HAR ALT. 

Nei, jeg har ikke vunnet i lotto, har ikke fått flere penger å rute med.
Neida, jeg har heller ikke vært i ei hengekøye på kysten av det sørlige Stillehavet i det siste heller.

Så hvor er det min glede kommer fra?
For jeg blir mer og mer levende for hver eneste dag.
JEG LEVER.
Vet du at du lever?

Alle som leser disse ordene sier: "Vent litt, sist gang jeg sjekket etter så var jeg i live." Jada, jeg vet det, men mitt spørsmål til deg er: Blir du mer levende for hver dag som går? Dette tror jeg er nøkkelen til å leve et lykkelig liv med seg selv. Til å ha det bra med seg selv. Føle dypt inne deg selv at du virkelig lever.

Du er fantastisk. Du vet det, ikke sant?

Hva mener jeg med "mer levende?" Jeg mener du skal bli mer og mer av det du var ment til å være. Mer av den utrolige vakre deg som fantes da du tok din første åndedrag. Noen kaller det skjebnen, noen kaller det formål, noen vil ikke engang innrømme at denne vakre følelsen eksisterer, og likevel er det noe innenfor hvert av våre hjerter som hvisker at vi er unike, at blant de sju milliarder vesener på denne planeten er det ingen som oss.
Jeg er fullstendig kun MEG. Som du er kun DEG. Ingen i denne verden kan være nettopp som DEG, så hvorfor prøve å være en annen enn den du er? Hvorfor ikke se på seg selv og elsk det du ser?

Tenk på hva det betyr. Hva er mer verdifullt mellom et kunstverk som du er alene om, eller en plakat som du vet finns i de tusener av hjem? Eller er signert, maleri som er kun ment til deg? Du er som et lerret faktisk hvis du tenker deg om. Du er fullstendig ren fra dagen du ble født, og du står selv for kosten som skal fylle det hvite lerretet, Faktisk helt uvurderlig, fordi det aldri vil i universets historie være en annen DEG.

Så, se på din unikhet, det som er spesielt med deg, det som skiller deg ut fra alle andre mennesker på planeten?
Fantastisk Ikke sant?

Tenk på ditt livs reise som et tre. Prøv å se det for deg. Du lever som et tre og strekker deg ut med grenene til alle kanter. Du ser mot himmelen og roper ut av full kraft, "Det er så flott å være et tre! Jeg kommer til å bli akkurat som jeg er. Jeg lever og har det bra. Se mine fantastiske grener med det vakre bladverket."
En dag vil jeg ( som det treet jeg er) kunne gi skygge, frukt, stabilitet for jorden rundt den, et hjem for dyr, med morsomt for barn å klatre og leke i den.
Akkurat som et ungtrær, kan vi være så mye mer levende enn vi er i dag, men bare hvis vi forstår alt potensialet vi har, og forplikter oss til å oppnå det.

Er du forpliktet til å bli alt du er forutbestemt til å være? Er du fokusert på å bli mer og mer levende for hver dag? Hva er unnskyldning du har for at du ikke får det til? Altfor travelt med å betale regninger? Altfor travelt å finne den rette? Altfor travelt å fremme karrieren din? For travelt med å oppdra barna?

Kan jeg si noe?
Når du når slutten av livet ditt, vil det ha betydning for deg hvor mange regninger du betalt for å kjøpe alt det som skapene dine er proppfulle av som du ikke bruker? Prøver å finne den rette? Det blir mye lettere når du tynnere, tykkere, mer smidd, mer trent eller hva søren en har for en unnskyldning.
Jeg for min del har godtatt meg selv. Jeg vet jeg er meg uansett hva jeg har overlevd, hvem jeg har overlevd det sammen med, eller om jeg gjør alt alene.
Poenget er at jeg er MEG.
Jeg puster, jeg lever, jeg er elsket og jeg elsker.
Jeg er så heldig at jeg har en mann som elsker meg, har vidunderlige barn og barnebarn, og jeg vet at mange ikke er så heldig som jeg er.
Det er ikke det jeg vil fram til hva jeg har i forhold til andre. Det jeg vil fram til er hvordan jeg lever MED det jeg har og hva jeg gjør ut av det jeg har.
Jeg higer ikke etter et annet liv, Joda, jeg lyver hvis jeg sier jeg ikke ønsker en dag uten smerte, eller at jeg skulle drømme jeg så ut som en fotomodell, osv. Men jeg ville garantert IKKE vært lykkeligere.
Jeg er lykkelig med MEG og med de jeg har rundt meg.
Prøv du også. Si til deg selv. Jeg er MEG, og jeg er glad i nettopp MEG for den jeg er.
Ha en fantastisk dag alle sammen

4 kommentarer:

  1. Tankevekkende og fin filosofi. Du behersker kunsten å leve, og det skal du ha ros for. Mange fine bilder også. Ha en flott og LEVENDE dag, Sylvia.

    SvarSlett
  2. Takk til deg og dine også Rita. Stor klem

    SvarSlett
  3. Anonym18.4.12

    fint sagt. og godt å høre at du har det bra!
    Yvonne

    SvarSlett
  4. Takk jenta mi. Love you

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag