fredag 27. januar 2012

Å være glad og lykkelig




"Å være glad og lykkelig, betyr ikke at alt er perfekt. Det betyr at du har bestemt deg for å se utover det ufullkommen og nyte livet som det er. "

Livet til hver og en av oss er ikke alltid helt som vi selv har drømt det skulle være, men hva gjør det?
 Liver ER, og det er vårt.
Dyp er jeg kanskje, men tenk deg om.
Du lever ditt liv, Livet er faktisk kun ditt, og du bestemmer selv hvordan du vil leve det. Mye spiller inn, det er sant, Men til syvende sist er det Du og KUN Du som bestemmer hvordan du vil takle hvert enkelt situasjon som utgjør hvordan du vil ha det i ditt liv


Måten jeg føler om meg selv, hvor mye jeg åpner meg til nye mennesker og opplevelser, hvor ofte jeg velger å smile bare fordi det føles bra. Ingen av disse tingene er avhengig av min livssituasjon
Hvor ofte jeg velger å smile, kun fordi det føles bra. Er det ikke deilig?

Hvis du alltid ser mot dagen i morgen for å finne lykke, er oddsen for at du vil gjøre det samme den dagen du har oppnådd hva du drømte om.
Så rart det høres ut

Jeg vil påstå at en MÅ ha evnen til å se hvor godt en har det nettopp nå, Rett her rett nå med seg selv og sine. Ikke se etter det som ikke er helt perfekt, men se etter det som er det.
Skjønner dere dette jeg prøver å få skrevet ned her? Føler det blir litt vasete skrevet, men håper det blir forstått likevel
Det er om hvordan du måler de gode tingene i livet ditt til enhver tid.



Du kan være hvem du ønsker å være akkurat nå, uansett hvordan din situasjon ser ut. Du tror kanskje at livet må endres dramatisk for å være den personen du ønsker å være. Eller du kan ikke være eventyrlysten før du selger huset ditt.

Vær sjenerøs med medfølelse, og lytt når vennene dine har problemer. Lag eventyr i dagen ved å prøve nye ting og introdusere deg til nye mennesker.
Spør deg selv: "Hvordan kan jeg være den personen jeg ønsker å være i dette øyeblikk?"

Finne glede i øyeblikket, uansett hvor dårlig dagen din kan virke. Prøv å gjør en forskjell i andre menneskers liv. Selv om vi alle har forskjellige lister over drømmer og mål, for de fleste av oss er dette i forkant: muligheten for å leve et meningsfullt liv som rammer andre mennesker til det bedre.




Lykke er et øyeblikks valg. Et valg som mange har det meget vanskelig med på finne.

Jeg tror ikke lykken er så mye om hva du har i materielle goder.
Lykke handler om hvordan du tolker hva som er foran deg. Hvor stolt du er av den måten du lever livet ditt. Hvor villig er du til å nyte enkle gleder, selv om ting ikke er perfekt.

Selv om jeg ikke alltid føler som meg bra, i dag velger jeg å fokusere på det gode, både i verden og meg selv.
Velger å føle meg lykkelig akkurat nå.
Hvordan vil du lytte til din  lykke i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag