torsdag 26. januar 2012

Positivitet?




Det er et stort antall forekomster i livet når folk skader oss, enten med sine handlinger eller sine ord. Det kan være tider når de ikke virkelig mener det, men det bare skjedde at du oppfattet dem på en annen måte. Det kan komme sykdommer inn i livet vårt som vil fullstendig ta over oss. Mange mennesker er ufine og lyver om oss, snakker ufint om oss osv.

Visse mennesker synes å være der ute med et oppdrag for å gjøre livet ditt surt. De vil gjøre alt for å føle deg dårlig, vil de kritiserer deg, ydmyke deg, misbruk deg og Gud vet hva. 

Du er en hyggelig person. Så hyggelig en person som bare du kan være, og du klarer likevel aldri å finne ut hvorfor akkurat disse menneskene oppfører seg på denne merkelige måten.


Til syvende og sist, begynner du å ignorere dem og missliker dem, og prøve å rømme bort fra dem kanskje. Men du har en slik dårlig smak i munnen av det.
Du trenger ikke engang å konfrontere dem fordi du er redd for at det vil lede til store ubehageligheter. 


Og mange ganger kan konfrontasjon gjøre situasjonen verre. Som plageånden innser at han / har lyktes i å gjøre du føler deg dårlig. Så, hva vil du gjøre? Hvordan vil du reagere? Rope i frustrasjon kommer definitivt ikke til å hjelpe.

Mange kan rådet deg å "være positive". Men hvordan kan du være positiv når du faktisk føler kun det negative? Hvordan kan du elske, tilgi og glemme når inne i kjernen av hjerte ditt føler du vondt og kanskje hevnlyst?


Hvordan? Hvordan? Hvordan?


Ja, du kan, hvis du vet dette hemmelig som jeg kommer til å dele med deg.
Men før det vil jeg gjerne fortelle deg en historie.

I en klasse var det en professor som tegnet en liten prikk på et hvitt ark og hengte det opp på tavla i det han spurte elevene :Hva ser dere? Alle ropte ; "En prikk"



Professoren ba dem se nøye over det de så, og svare igjen når de var sikre. Men svaret var det samme.
Så gikk han fram til tavla og spurt studentene sine; Kan dere ikke se den sorte tavla, eller veggen der den henger, eller meg og bordet foran meg?

Studentene var overrasket over sine egne svar, fordi de faktisk kunne se mye mer enn prikken.

Grunnen til det som skjedde var som professoren forklarte "Focus". Det vi fokuserer på i livet?
Fordi, om han hadde tegnet en prikk som alle så var en prikk.
Da han tok oppmerksomheten bort fra prikken og viste dem at de kunne se alle de andre tingene, kunne de selvfølgelig se det også, men ikke før det.


Rart i grunnen .Ikke sant?

I våre liv har vi som regel fokus på problemet, og holder på å terpe på og om det. Men faktisk er løsningen ikke på innsiden av problemet, men utenfor.
Alt vi trenger å lære er og se på den hvite veggen og ikke på prikken.

Nå er det denne personen som plager deg vi kan ta som et eksempel. Personen gjør kanskje det slik at du føler deg elendig, selv om du vil være venner med ham eller henne. Du føler deg dårlig, akkurat som denne personen ønsket. 



Men det er en løsning til dette. Nå neste gang noe slikt skjer, og du føler negative tanker eller negativitet komme over deg, lukk øynene dine og SE.

Se det du VIL se. Ikke det du tror du ser, men det som virkelig er der.
Se det som er utenfor problemet. Det rundt problemet! Det er mye bra der. Konsentrer  heller om det positive.
Jeg tror det vil lette dagen for deg.


Jeg for min del har mye smerter, og hvis jeg hadde latt livet mitt bli styrt av disse smertene, vel da ville de ha vunnet over meg. Ikke sant??

Så jeg prøver hver eneste dag å konsentrer meg over de tingene som jeg kan gjøre noe ved.
Se etter noe positivt som jeg kan konsentrere meg over. Legge vonde minner
( Ikke minst det) og vondtheter bak meg og se fremover.


Rett nå ser jeg fram til en tur til Orlando. Med gode venner som er fullstendig til å stole på, Som bryr seg og er der for meg uansett om jeg er syk eller frisk.

Mye golf skal det bli, og joda, jeg vet jeg må bruke golfbil, men hva så?
Jeg er med ikke sant? 




Jeg legger meg ikke bare bakover og sier, nei jeg kan ikke....

Så jeg ser etter det som er bak det negative, Se det som er utenfor det vonde.
Det er det jeg prøver å få fram her.

Håper dere alle får en fantastisk og positiv dag



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag