mandag 3. mars 2014

Jeg fant ei lita jente



For en god del år siden,
fant jeg ei lita jente
Hun prøvde å gjemme seg,
og satt helt alene, nesten gjennomsiktig
 
Forsiktig nærmet jeg meg henne
for å høre hva som var galt
Hun svarte, meget stille.
La meg være, jeg vil være her alene


Jeg visste hvem barnet var,
jeg hadde kjent henne en lang stund
Jeg kunne ikke forlate henne,
alene og forlatt med kun seg selv

Jeg satte meg ned,
like ved siden av henne
Strakk armene ut,
og la hennes hodet mot mitt bryst


Min stemme var rusten,
ja, med en klump inni den sa jeg
Jeg lover å aldri la deg være alene mer.
Jeg vil alltid være her med deg

Hun gråt, men så rørte munnviken seg 
en anelse oppover til et smil
Hun sa hun elsket meg også
Og at vi nå hadde god tid


Med rusten stemme sa hun, Hvor har du vært?
Jeg har ventet så lenge for deg,
Tiden føltes tung, og forsvant svært fort
Jeg trodde du hadde glemt meg, 

Du forlot meg helt, trodde jeg
Hjerte sa jeg kom alltid til å bli alene
At jeg konstant måtte føle
Et kjempe stort savn


Nå vet jeg at også jeg er elsket
Jeg er så lei av å være alene
Nå som jeg endelig har funnet deg
Noen som virkelig elsker meg

Jeg tror det er på tide for meg å komme heim.
Jeg holdt henne i armene mine,
og vugget henne sakte
Endelig var hun funnet, barnet inni meg, hun var kommet hjem


Jeg kysset hennes ansikt,
Og forlate jeg var glad jeg hadde funnet henne
At skjulestedet var nå oppdaget
Hun trengte aldri mer gjemme seg

Våre hjerter pumpet nå sammen
Med varme i oss begge
Vi tok fatt på livet sammen
Barnet inni meg var endelig funnet


For en del år siden, 
skrev jeg noe lignenden. 
Men i dag kom dette over meg igjen, 
så jeg følte for å dele det med dere

Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag