torsdag 27. mars 2014

Lysets flammer



Tenn et lys, kun for deg selv i dag
Et lys som vil fortelle deg en historie
En gammel historie blir deg nå fortalt
Et lys sier så mye hvis du lytter


Lytt, du kjenner historien godt
Flammens fraskrivelse fra veiken, forsiktig
Høyt svevende eller drivende lavt
Dens bevegelse varierer,  vi flyter med


Flammene slikker seg oppover
De skildrer i dag mine opp og nedturer i livet
De ebber nå og da, og blafrer opp
Og skildrer sporadiske strid


Alle mine "gårsdager" er i lysets flammer
Mine minner lyses opp, og blafrer
Minner som det er å leve for, og andre for å glemme
Stearinlyset smelter, mens jeg følger med


Et stearinlys viser vei, til dager en er lykkelig
Og til dager en følte seg trist og lei
Jeg sitter her i dag, med et tent lys
Minnene og flammene er høye i dag, for meg


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag