onsdag 5. mars 2014

Livet står i kø



Det merkelige jeg gjør, og er ganske finurlig
Er kanskje ikke for mange å forstå
Men for meg er det helt naturlig,
Å fylle dagene mine fullstendig nå

En dag satt jeg og ventet på regnet,
Som skulle falle mykt fra ovenpå
Himmelen var mørk, og skyene faretruende grå
Ventet på første dråpe, kanskje etterpå?


Jeg funderte over livets mirakler
Som skjer hver eneste dag
Alt fra sola som står opp og ned et sted med strålende fakler
Til alle barnas gøye lek og latter med velbehag

De myke bomullsgråe skyene rullet forbi, toner lot seg ralle
I ørene hørte jeg, en vakker melodi
Når regndråpene velger å falle,
Mine øyner fylles av tårer, Mitt hjerte har mye å si


Så mange stormer jeg kommer til å overvinne
Og regnet vil vaske dem alle bort
Disse stormene som er mine, og alene mine
Vil alltid huske dem når sola stråler, selv litt kort

Jeg ser igjen opp på de gråe skyene
Som passerer meg fylt med stillhet av dråper
Nyter prakten, fargespillet av livets menyene
Som spiller like foran meg. Jeg håper.


Skyene forsvinner,flyr sakte bort
Og sola begynner igjen å skinne
Jeg sitter og venter i håp om å se en regnbue, litt fort
Dens skjønnhet på himmelen. Har alt å vinne

Den tause støyen av mild snø
Mirakelet med en nysprunget blomst
Dagen fylt av morgendugg, nybakt brød
Latteren av et lite barn. Jeg elsker livets hærkomst


Ha en vakker dag alle sammen

4 kommentarer:

  1. Anonym5.3.14

    Mange ganger når jeg har det tungt så glemmer jeg å se de små ting. Jeg har en hund som vekker meg opp fra disse tankene hver dag, og så mye jeg har å glede meg over. Hvorfor skal jeg sette grenser på tankene mine? La det være og se rundt meg er så mye bedre. Ting ordner seg for snille jenter, men man må ha fokus på noe annet. Hilsen Marit Lise

    SvarSlett
  2. Tusen takk Marit Lise for du deler, Og jeg setter stor pris på du responderer på min blogg. Tusen takk. Du skal IKKE sette grenser for dine tanker, Du er din egen person, og jeg mener du skal løfte hodeet høyt, og ønske dagen og dine tanker velkommen. Ha en flott dag

    SvarSlett
  3. Anonym5.3.14

    Sylvia det er IKKE lett å tenke høyt. Energifeltet er så lavt. Men jeg prøver og det er så tøft når man bor alene og må jobbe 24 timer i ett strekk alene med tankene. Klem fra ML

    SvarSlett
  4. Forstår deg fullstendig. Mitt håp for deg er at du får det bra, og tar uendelig vare på deg selv

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag