fredag 14. mars 2014

En eldre dame



Jeg er en eldre dame, som har en herlig familie
Jeg har en mann, et hjem, barn, barnebarn og glede
Våre barn er vokst opp, og forlatt hjemmets rede
En eldre dame, som roter i hjernen på stedet



Spesielle notater blir trukket frem av familien
Gamle grå og falmete bilder, fra familiens lune rede
Noen dikt, kjærlighetsbrev, som krydderet chillien
Ja, til og med en handlelapp, fra første tur til stedet

 
I bibelen min er det trykket roser fra min første bukett
Viktige ting, ja, også dødsannonser fra de som er vekk
Hårlokk fra våre barn, deres første tann, og en munter melodi
Mine øyner streifer babysko, fra en svunnet tid
 

Skjell som er plukket fra våre turer ut i verden
Dagene huskes, og lukten blir aldri fjernet
En eske full av minner, mine samleobjekter er samlet
Et smil, salte tårer, rynker, mitt ansikt er med på ferden
 

Jeg er en eldre dame, med herlig familie
Jeg ser tilbake og reflekterer, gjenopplever og smiler
Min glede er å se at alle våre har det godt, elsker og blir elsket
Når de besøker oss og klemmer meg, hjertet hopper, jeg er velsignet

Jeg er en eldre dame, som mimrer enda en gang her en tidlig morgen
Ha en vakker dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Anonym14.3.14

    En dame med livsgnist og gode minner blir aldri en gammel dame, hun blir en reflektert og erfaren dame..
    God fredagsklem vakre nabo :)

    SvarSlett
  2. Den likte jeg, Så da blir vi to aldri gamle min vakre nabo, God helg klem fra meg til deg

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag