torsdag 19. juli 2012

Aksepterer vi oss selv?




Jeg aksepterer meg selv.
Det har tatt en lang stund for å gjøre det.
Kun jeg kan være meg, så endelig godtar jeg at jeg er slik jeg er.
Nøkkelen til å elske noen i det hele tatt er å forstå.
Å ha en evne til å forstå ikke bare det talte ord.
Å vite at en nøkkel kan åpne dørene

Jeg aksepterer mine styrker og mine svakheter,
mine talenter og mine mangler. 
For alle har vi det.
Mine gode sider og alle mine mange feil og mangler
Også de usagte gester,
de små tingene som sier så mye om meg selv

Jeg aksepterer meg selv fullstendig som et menneske.
Nøkkelen til å elske fullstendig, er tilgivelse.
Vi tilgir. Løfter hodet og går videre.
Å kunne godta hverandres feil og tilgi når det trengs,
Jeg aksepterer at inni mitt sinn finns det både frykt og kjærlighet,
Og jeg godtar jeg har makt til å velge, og vet forskjellen

Jeg aksepterer at jeg er her for å lære og vokse,
Aksepterer det, uten å glemme, men ved å huske
Nøkkelen til å elske er å gi, uten tanke på avkastning.
Jeg godtar personligheten jeg har utviklet.
Jeg er meg fullt ut, og ikke stykkevis og delt.

Jeg aksepterer meg selv uten vilkår eller forbehold.
Fra dette stedet av styrke, aksepterer jeg mitt liv fullt ut
Nøkkelen til å elske er å dele, og jeg deler gladlig
Jeg er åpen for lærdom det gir meg i dag.
Mine øyner og mitt sinn er åpent for det.

Jeg aksepterer at min innerste tanke for andre er godhet
og at min essens til min mann og min familie er kjærlighet,
Å godta mine gode hensikter, samt de dårlige, sammen;
Og godta min makt til å helbrede og endre det jeg kan.
Jeg godtar meg selv.



Jeg aksepterer at jeg noen ganger glemmer at
Et enkelt smil, kan det bety forskjell på å aldri gi opp.
Og ikke ta den enkle løsningen med å la brente dråper falle
Å erobre problemene, og alltid søke etter å intensivere vår lykke.
Nøkkelen til å elske er inne i oss alle.
Det tar tid og tålmodighet til å låse opp alle hengelåsene.

Jeg aksepterer meg selv helt, og i denne aksepten
gir det meg nøkkelen til å elske med respekt.
Som jeg opplever som ekte.
Jeg innser at vi er to mennesker, med forskjellige ideer;
Jeg finner en stadig dypere indre styrke i oss begge.
Og elsker også våre forskjeller.

Jeg aksepterer at jeg kan velge frykt
som en del av min læring og healing prosess,
Jeg kan akseptere at jeg har potensial og kraft
og velger kjærligheten i stedet, og forplikter meg til å samkjøre
mine tanker mer og mer hver dag for vår kjærlighet.

Jeg aksepterer feil som en grobunn av min vekst,
Og er villig til å tilgi meg selv, og gi meg selv en ny sjanse.
Denne mystiske og magiske følelsen, Det bobler.
Den største skatten av alle - er bare kjent av dem som elsker.
Et frø som kan blomstre i selv de mest usannsynlige steder.
Og jeg aksepterer at det bobler i meg.


Jeg aksepterer at mitt liv er et uttrykk for tankene mine,
Kjærlighet er et løfte som alltid holdes,
en formue som kan aldri bli brukt opp,
En brønn som aldri blir tom.
Kjærligheten er skaperen av våre beste minner
og grunnlaget for våre villeste drømmer.


Jeg aksepterer at jeg er et uttrykk for denne Kjærligheten.
Før eller senere vil vi alle forstå
at kjærlighet er mer enn som romantikken i filmene.
Kjærlighetens hender og stemme er vårt hjerte på jord.
En nærhet som ikke trenger ord.
En glede over at du ser andre før deg selv.

Jeg aksepterer mitt eget liv som en velsignelse og en gave.
Jeg vet at kjærlighet er her og nå, ekte og sann,
det viktigste i livene våre.
Jeg velger å alltid dele som jeg mottar, fullt, fritt, og med glede.
Holde nøkkelen i handa og vite jeg har den makta
Vi har begge en hengelås, som er åpnet

Jeg kan akseptere at mitt hjerte er åpent for å motta,
og er dypt takknemlig for å oppleve resultatene av mine valg.
Vi tilhører hverandre, og deler en gjensidig respekt.
det er kontinuerlig læring og en prosess som krever mye arbeid,
men belønningen er mer enn verdt innsatsen.
Og Det mener jeg er nøkkelen til å elske.




 Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag