onsdag 4. juli 2012

Jeg kaster mitt sverd, gjør du?




Hvorfor eksisterer hat?
Jeg tror vår verden trenger litt hvile!
Hvor er menneskenes følelser.. hvorfor er det så kald?
Hvis jeg kunne dele ut diamanter til alle
for hver tåre som øynene våre gir
Ville verden slutte å gråte for det?


Tror du ikke livet er vanskelig?
Vi skal leve og overleve gjennom alle hindrene.
Hvorfor dette hatet for vårt land og hverandre?
Vil vi noensinne forstå? Vårt. Hvem er vi?
Hvis jeg kunne gi rubiner for hver hjertesorg
Kunne en noensinne føle glede ved dem?
Ut
å se menneskenes lidelse?
 
 
Hvorfor
er vi så passive?
Er det virkelig ingen som tilbyr en hjelpende hånd?
Lidelse .. mye smerte av blødninger og dype arr
A
ndre igjen synger, danser og drikker bort sorger!
Hvis jeg kunne gi safirer for hver sannhet
Ville det hjelper en å se?
Folk blir drept og andre smaker nektar av vinen sin med.


Hvordan er det å føle seg som en fremmed i sin egen by?
Som en fisk på land vil jeg tro
Det er på tide for oss å komme sammen .. hvorfor være fiender?
Kan vi ikke bare leve som søstrer og brødre?
Hvis jeg kunne gi perler for visdom 
Ville de da forstå?
Livet er rart. Noen kjemper i krig
Folk er altfor grådige de aldri få nok!


Har du noen gang lurt på hvordan er det å føle seg fortapt?
Som en falle i vannet fra en båt til havs
Som en nål i en høystakk, som ingen leter etter
Vet du ikke hva du skal gjøre eller hvor du skal dra?
Hvis jeg kunne gi opaler for trygghet
Når du ser alle dører rundt deg er lukket og låst!
Vil vi føle frykten som den de uskyldige barn som lever i frykt føler?

Jeg har ingen perler, safirer, opaler eller diamanter,
Som jeg er sikker på du er vel klar over
Jeg kan i stedet gi gaver som jeg mener er mer verdifulle
Hvis jeg gir min hengivenhet, kjærlighet og omsorg.
Dele min tåre etter en høy latter av glede eller dyp sorg
Dele ut kjærlighet til hjerter som også er fylt av hat!
Har du noen gang lurt på hvordan det er å føle seg så forvirret?


Hvis vi alle ville gjøre litt av dette, ville vi få en stor skatt, 
Verd alle diamanter, safirer, opaler eller perler til sammen
Hele verden kunne komme sammen ..
Det ville nesten matche den gnisten fra kjærlige øyner.
Når vil vår verden leve i fred? Ikke la oss bruke tid på skylddeling.
Eier vi ikke skam? Er det ingen vei tilbake? 
La oss gjøre verden et bedre sted. 
Jeg kaster mitt sverd, gjør du?




Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag