torsdag 5. juli 2012

Å elske er å risikere å bli elsket igjen



Idag våknet tidlig ved daggry til den nye dagen i mitt liv
Vi har alltid en ny dag, og denne dagen i dag er min.
Jeg smilte, kjente gleden boble i meg og sang nesten med en gang
Å le høyt er å risikere å bli tatt for å være dum, sies det,
Vel, da blir jeg ei glad og dum bestemor jeg da


Ting ser ikke så ille ut for min kropp i dag. Dagen vil bli perfekt
I dag har jeg delt min glede med  andre,
Jeg har gjemt mine vondter, og tatt en stor bit av håp og glede.
I dag har jeg sunget en liten sang høyt og falskt,
Å gråte er å risikere du viser sentimentalitet, Noe jeg ofte gjør



Jeg kjente hjertet mitt vokse seg lys og god.
Jeg fikk en glad følelse i magen, forventningsfull
Det er ikke en sky i sikte. Jeg er lykkelig
Å eksponere følelser er å risikere å blottlegge sitt egentlige jeg
Og det er ingenting i verden som skal stoppe meg


I dag har jeg jobbet med det kroppen hadde å gi,
Ja, lengtet etter å kunne litt mer, men jeg tar det den har å gi
I dag skal jeg klage litt mindre, og smile litt mer
Den største faren i livet er å gjøre ingenting.
Det skal jeg gjøre noe med



I dag skal jeg igjen treffe mitt nyeste barnebarn
Mitt hjerte svulmer over av glede
Ingenting i verden er bedre enn sine barnebarns armer om ens hals
Å elske er å risikere å bli elsket igjen
Den risikoen er det beste som finns. Og jeg tar den gjerne.


Jeg elsker mine



Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag