fredag 6. juli 2012

Et viskelær




Når mitt temperament tar overtaket på meg,
Har jeg egentlig mistet min forstand fullstendig
Jeg har aldri vært stolt over noe som jeg har gjort i sinne
Et viskelær er det jeg egentlig trengte da
Viskelær er i grunnen noe av de fineste tingene en kan eie
Et viskelær


Når jeg har snakket i sinne og kinnene mine ble flammende røde
Jeg har alltid sagt noe som jeg skulle ønske jeg ikke hadde sagt
Noe jeg skulle ønske jeg kunne tatt tilbake rett der og da.
Vi sier feil ord, noen raske ubesluttsomme sådan
Et viskelær er det vi egentlig trenger da
Et viskelær


I sinne har jeg aldri har gjort en vennlig god gjerning i mitt liv
Mye jeg har gjort
burde jeg ha bedd om unnskyldning for
Når jeg ser
tilbake på livet jeg har levd,
Kan jeg virkelig ikke huske
en eneste gang at raseri har gitt god uttelling noensinne
Av det finnes det ikke tvil
Jeg skulle ønske mitt viskelær fantes på den tiden.
Et viskelær

Har du funnet ditt?



Ha en flott dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Nora6.7.12

    Tror vi alle kunne behøvd et viskelær i ny og ne.. Hadde det bare vært like enkelt å få ord inn igjen i munnen som det er å få dem ut... Men om vi er like flinke til å si "unnskyld" og "om forlatelse" som vi er til å kaste ut ukontrollerte ord, er det en god hjelp for alle som ikke har funnet sitt viskelær...:-) Klem :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Nora. Setter stor pris på du svarer meg også inne på bloggen. Det varmer et lite forfatterhjerte.
    Er så enig i det du sier her.
    Tenk om det gikk an

    Ha en flott dag videre, Stor klem herfra

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag