mandag 9. juli 2012

Jeg lover....



Løfter, løfter, løfter, løfter løfter. 

Så lett å gi, og du verden så vanskelig å holde.
Jeg lover sier vi veldig ofte, men vet vi virkelig ikke hva ordet egentlig betyr?

Ordet blir brukt så ofte, og nesten like lett velger mange å bryte det. Det blir for vanskelig å holde. 
Jeg mener løfter er en viktig test av ens egen karakter.
Ved at en inngår et løfte, selv små uskyldige sådan, for så å bryte det, kan gjøre deg til å virke flyktig eller upålitelig. 


Lover som blir skrevet ned,  minner oss om viktigheten av å holde de løftene vi gir, og virker mer viktige. Ikke som et løfte som er gitt på måfå, 

Et som aldri vedkommende som gav løftet egentlig planlegger å holde engang.
De som holder ord når det gjelder og tar seg tid til å tenke hva ordet egentlig  betyr, er de som holder ord til syvende og sist.


I dag er begynnelsen på en ny dag. Den er fullstendig ren og god
Tenk deg lenge og godt om før du bruker ordene :  Jeg lover. 

Det du egentlig gjør er å vise ditt eget omdømme, for deg selv og andre, om hvor pålitelig eller hvor flyktig du egentlig er. 


Uansett hva som skjer, skal jeg stå rett ved deg. Lover vi. 
Men gjør vi det?

Livet er i grunnen som en bok i tre. 
Den inneholder 
Fortiden og nåtiden for fremtiden med 

Når sorgen rammer vil jeg gi deg ro. Lover vi.
Men gjør vi det? 


Fortiden er skrevet og lagt langt bort, 
Det vi i dag skriver er om hverdagen, 
og det er gjerne litt kort. 

Jeg skal være der for deg når du trenger noen. Lover vi.
Men gjør vi det?

Fremtiden er det vi lengter oss mot, 
Det er det siste den tror vi er bedre enn det som skjer rett nå, 
Vi burde fått bot

 
Jeg vil gi deg ei hånd å holde i. Lover vi.
Men gjør vi det?

Det er dagen i dag som er viktigst av det hele. Livet og dagen er nå, det er det som vi må alle skal dele.

Bare ring meg når trenger meg. Jeg er her for deg! Lover vi
Men gjør vi det? 



Du har fått denne dagen til å bruke som du vil.
Jeg håper dagen din blir like god som den jeg vil ha
Du kan kaste dagen fullstendig bort det eller bruke det for godt.
Hva du gjør i dag er viktig fordi, når morgen kommer, vil denne dagen være borte for alltid, i stedet er noe du har forlatt ... la dagen din være bra.


I stedet for å si : Jeg Lover, når du ikke vet om du kan holde det, 
Håper jeg du i stedet kan si: Jeg skal gjøre så godt jeg kan


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag