mandag 29. september 2014

Snu meg er du snill


Vår verden er i stor fart
Den flyr rett og slett for fort for meg nå
Hvor har alle årene forsvunnet hen?
Dagene mine ble plutselig til år.
Snu meg er du snill


Jeg vil ikke gå glipp av noe som helst
Alle mulighetene som kommer min vei
Det er høst, og jeg vil holde på den en stund
Jeg søker ikke etter vinteren riktig enda, er enda ikke lei
Snu meg er du snill


Ikke la oppoverbakkene mine bli for bratte
Jeg vil helst at elva skal flyte i samme retning
Jeg vil la min kropp få slukket tørsten
Før mine røtter tørker og svinner hen, trenger ingen sletting
Snu meg er du snill


Verden vår er i stor endring, 
La meg holde fast ved og i det gode som er i meg
Jeg vil ikke bli veiledet og gå meg vill
Hjelp meg å lytte, og føle empati for alle på min vei
Snu meg er du snill


Hvert minutt og time kjenner jeg røtter svinner hen
La mine røtter få fast grunn, jeg er bare midt i livet mitt
Jeg trenger nok vann til å føres frem
Vinteren er i kommingen, men jeg lar den vente litt
Snu meg er du snill


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag