onsdag 1. oktober 2014

Jeg innrømmer det, Jeg er nok litt country av meg.


Jeg innrømmer det gjerne
Jeg er bare litt country av meg
Og nå snakker jeg ikke om musikken
Men av hvor jeg helst vil bo

Jeg liker de gamle grusveiene
Som du humper avsted på
Jeg liker å høre vinden ule
Der den blåser seg gjennom åkrene og trær



Det å ha muligheten til å sette seg ned i skogen
Med ryggen mot et tre, for bare å nyte
En kjenner den friske lufte fylle lungene
Luften som suser gjennom bladverket

Det er så herlig å drikke vann fra en bekk
Eller kunne hente egg fra en lokal bonde
Smaken, De gule eggeplommene
Å strekke seg etter et eple i egen hage



Våren og sommer regnet som så vidt dusjer en
Støvet på stiene og sanden på stranda blir rolig
Å lene seg tilbake og bare se opp på gnistrende himmel
Ligge på ryggen i et hav av mykt gress

Dette er noe som mennesker i byen ikke opplever
Å kunne se et barn ri nedover bakken
Eller sitte under et gammelt eiketre
Eller tar et par timers spasertur på stranda



I stedet for å snakke om dette nå
Tror jeg at jeg tar på meg treningstøyet
Og tar meg en times tid eller så
I regnet på et av våre herlige strender

Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag