tirsdag 28. oktober 2014

En spurv får meg til å reflektere


På min daglig spasertur, så jeg i dag en liten spurv på ei gren
Så utrolig vakker den var, jeg lot tankene mine sende en takk
Jeg sa det høyt, faktisk. Takk for jeg får lov å se
Se det vakre som omgir meg daglig i livet mitt


Jeg hører ofte spurvesang og ser dem fly fra tre til tre
Søt musikk som de deler gladelig med seg
Lykkelige ser de ut til å være, disse små skapningene
Der de finner mat til seg selv og sin familie


Jeg lar også i dag tankene mine fly videre på sin egen vandring
Og knytter det sammen med våre ønsker og behov
Alt vi krever i hverdagen, og bare må ha
Uten å være fornøyd med det vi har og trenger


Spurvene flyr høyt opp mot skyene, og svever avsted
Så bekymringsfritt og glade, fra blad til blad
Jeg takker enda en gang for at jeg ser med åpne øyne
Og får med meg refleksjonene i min hverdag


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag