tirsdag 4. november 2014

Jeg elsker deg,


"Jeg elsker deg, Mimma," sa et 
av våre barnebarn til meg 
da han var ganske liten.
Jeg svarte: «Jeg elsker deg også."
"Jeg elsker deg mer," sa han da,
"Jeg elsker deg mer enn du."

"Vel, det er forferdelig mye kjærlighet,"
sa jeg og smilte. 
"Like mye elsker jeg deg."
"Jeg elsker deg, Mimma, mest av alt"
Ropte han til meg nå
"Vel, jeg elsker deg tilbake like mye og mer"
Munnen min gikk nesten rundt hodet nå.


"Nei, Mimma, har du ikke forstått?
Jeg kan ikke elske deg
"mest av det meste" da.
Jeg elsker deg mer 
enn hele universet med."

To små armer strakk seg ut 
for å klemme meg,
Jeg hadde ingen flere ord å si
De var unødvendige nå.


Slik kjærlighet direkte beslektet til meg,
Ubetinget og ufortjent. 
Jeg er velsignet. 
Og begge to elsker jeg slik.



Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag