tirsdag 11. november 2014

Hva jeg ser...


Jeg er så glad i utsikten fra stua vår
En praktfull skjønnhet åpner seg for meg
Hver eneste sesong er forskjellig
Hver eneste dag en ny palett, klar

Fargetoner som forandrer seg
Et lerret som blir ny mange ganger om dagen
Nyansene som fanger mitt blikk
Og lyset som viser meg vei


Vårens asalea som blomstrer i mangfold
Som de samarbeider med resten av hagen
Påskeliljer, krokus og tulipaner
En collage som får mitt hjerte i spenning

Sommeren kommer, og jeg ser smaragdgrønne plener
Kjenner duften fra blomstene som en søt parfyme
Sommerfugler kledd i fargerike kjoler
I gult, rødt blått og oransje svever de forbi


Bier som nipper lykkelig nektar fra hjertet til blomstene
Jeg kjenner glede i mitt hjerte og sjel
Nettene varme som smyger armene om meg 
Et lunt teppe som holder meg varm

Bladene gulner, og får også rødmen til å lyse
Det virker som det kom like over natten
De seiler ned på bakken, og legger seg mykt 
Vår panoramautsikt fanger det hele


Tiden er i endring, og vips er trær og bakke gnistrende
Et hvitt mykt melisdryss faller gjennom natten
Dekker alt som er i sikte
Et eventyrland åpner seg, uberørt og vakker

Jeg simpelthen elsker utsikten vår


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag