onsdag 22. oktober 2014

Tårer


Mine tårer fyller øynene mine når jeg er trist
Så vel som når jeg er lykkelig og glad
De kommer frem når jeg har gjort noe galt, og føler anger
Og når skamfølelsen kommer, er de der og sier fra



Tårer helbreder et vondt smertefullt hjerte
De kommer ved sinne og kan renne fritt
De kan rense og frigjøre skyld og smerte
Og så når en er glad igjen, renner de igjen ganske fritt



Ganske ofte fylles mine øyner av tårer ved skuffelser
Når en forstår noe en ønsker, har mistet har går tapt
Håp om bedre helse, og kanskje også får det, og ler
Ved drømmer som i oppfyllelse kommer de også frem, ganske kjapt



Sorg bringer tårer frem og lar dem flomme over
Når noen av våre kjære forlater oss, eller vi mister en kjær venn
Rennende tårer som også blir en liten lettelse, også når en sover
Som en helbredende plaster på våre sjel, en klem



Harde ord som blir utalt av noen tilsynelatende som ikke bryr seg
Med en ganske stor grad ufortjent kritikk
Får mine øyner til å fylles for godt med tårer, jeg blir lei
Tårer strømmer til tider ukontrollert og drypper ganske fritt



Tårer har vi fått for å heles, vise følelse
Men også for glede, fryd, sorg og smerte, ofte hver uke
Tårer som helbreder et vondt hjerte, og gir litt lettelse
Jeg takker ærbødig for de jeg har fått, og ikke redd for å bruke



Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag