tirsdag 9. september 2014

En sanserik dag


Daggry kom stille og snikende også i dag
Tåka rullet over Prestvannet
Skogen våknet og lyder hørtes, en gren knakk
Dyrenes øyner åpnet seg, og tok del i en vakker nye dag

Fugler, bier og sommerfugler kom frem
De strakk på vingene og brettet dem ut
Prestvannet lokket dem mellom tåka
Og de søkte til et sted der solen alt hadde tittet frem


Skogen vår er full av vakker skjønnhet
Ville blomster, busker, kratt og trær
Jeg så silhuetter og lange skygger strakk seg
Mine øyner søket og tilfredsstilte de ble

For et skaperverk, jeg hadde der foran meg
Skogen virket glad og fornøyd, Hørte jeg et fornøyd sukk?
Jeg lovet meg selv der jeg sto og nøt morgenen
At ingen ting på denne jord skulle jeg ta for gitt


Denne perfeksjonen som lå her foran mine føtter
Det at jeg kan se, høre og føle alt dypt i mitt hjerte
Følelsen av å være i himmelen, men at den er her på jorda
Jeg er sikker på at dette skaperverket er ment for å nytes


Ha en vakker sanserik dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag