tirsdag 23. september 2014

Spis flere epler.


En dag, da jeg var på en av mine sykkelturer
Stanset jeg noen minutter i parken, 
For å trekke pusten litegrann

Mine øyner fanget en liten gutt
Som satt høyt oppe i et tre
Dinglende med beina, spiste han på et rødt eple

Jeg smilte der jeg sto, og tenkte
Hvor vakkert og flott livet vårt er
Han er borte fra all misunnelse og baksnakkelse

Den følelsen denne gutten, høyt der oppe hadde
Så fri fra ondskap og bekymringer
Uten problemer, satt han og nøt eplet sitt

Vi mennesker bekymrer oss om så mange ting
Jeg tok meg i å bekymre meg der om gutten
Om han kunne klare å komme ned av seg selv

Hvorfor er det slik? Hvorfor er det bekymringer 
Og ikke gleden vi fokuserer over?
Hvorfor ikke bruke tiden på å se det gode i livet?

Som denne gutten som hadde fanget mitt øye og oppmerksomhet
Han levde til det fulle, der opp i treet.
Og fikk øynene mine opp denne dagen

Jeg vil prøve å tenke mer som denne gutten
Det er mye mer moro å spise epler
Og den følelsen han hadde, er gratis. Er bare å fange den

Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag