fredag 11. november 2011

I dag ble noe inni meg endret


I dag ble noe inni meg endret. Jeg tror jeg forandret meg.
Jeg fikk en av del sånne morsomme video i mailboksen, og så gjennom med blandet følelser. Håpet de ville gi meg glede for dagen. Men smilet kom dessverre ikke fram av dem.
I dag følte jeg at ingenting kunne gi meg den gode varme følelsen av glede.
Ikke før TJ kommer heim iallefall.

Smertene er for intense. Jeg har irritert skaden min kraftig, og får gjennomgå. Men det er det som er å leve, og ikke gi opp. Ikke sant??
Vel, som sagt disse videosnutene. Jeg hadde i bakhodet en filmsnute av Bill Cosby i minne. Som jeg lo hjertelig av. 

 Kanskje jeg burde se på den og få latteren på plass igjen for dagen? Så jeg startet å slette disse filmsnutene, dette for jeg er en sletter og MÅ ha alt bort fra maskinen.
Tror liksom jeg fyller den opp så raskt,
og det var da jeg fikk øye på en jeg ikke hadde sett før.

Tittelen på ett klipp fanget min nysgjerrighet.

Det var en kort video om Nick Vujicic


 Denne fyren var født uten armer og uten bein -
bortsett fra hva han kjærlig omtaler som sin
"chicken wing".
Du kan forvente at dette skal ha
stoppet ham fra å oppnå mye,
tross alt, er ingen armer og bein
en ganske overbevisende unnskyldning!

Langt bedre enn "beinet mitt gjør vondt" eller
"Jeg er for sliten".
Men denne fyren ikke bare gjør ting
mange fyldig mennesker er redd for å prøve,
men han  prøver faktisk å motivere folk til å klatre ut av hjulsporene sine
og være kjærlig selv.
Han besøker skoler og inspirerer tusenvis
av studenter til å tro at de er spesielle og at de kan oppnå noe.

Som du kan se av bildene, spiller han fotball,
 koser seg med båtlivet, løper og til og med dykker  i et svømmebasseng ... 

Alt uten armer og ben.
Hans holdning til livet er virkelig imponerende og inspirerende,
det er derfor jeg ønsker å dele dette med alle.
Det ga meg det "sparket bak" jeg trengte.
Det jeg virkelig trengte i dag for å snu smertehelvete til noe positivt.
Til å begynne med å virkelig se
etter positive vendinger / muligheter
i vanskelige situasjoner.
Når du ser dette, er jeg ganske sikker
på at ditt normale "livets problemer "
 vil virke litt mindre alvorlige.
Det som  "drar oss ned",
burde virkelig ikke betyr så mye som vi lar det.

Tross alt, livet er ukontrollerbart og uforutsigbart,
som hvilket som helst spill med risiko, kan vi bare spille med.
Vi  spiller med til det fulle etter beste evne.
 Ta deg tid til å se klippet ... !
Du vil ikke angre.


 Jeg vil også være svært interessert i å høre
andre lesere synspunkter på denne fyren,
eller  tanker om livet generelt ...
Jeg tror livet i glede er et interessant tema, og er verdt å utforske videre.


 Takk for du hadde bry til å lese.

4 kommentarer:

  1. Anonym11.11.11

    Sylvia:)
    Denne videon har jeg sett mange ganger og den er like lærerik og fin vær gang.Vi har mye og lære av ham:)Og ser da att våre problem og plager blir ingenting i forhold:)Så jeg elsker denne mannen som deler så utrolig mye av seg selv:)Vi har VELDIG mye og være takknemlige for:)Selv om vi innemellom må kjenne på oss selv å våre plager...men denne filmen gjør dem litt mindre.Denne filmen skulle hvert obligatorisk i alle skoler og klassetrinn.Og vist flere ganger i året.Får fram både smil å tårer og noe og tenke over "LIVET" Er glad jeg er til:)For livet er virkelig vakkert og godt bare en ser bort fra de "små"vansker,men de lærer en også noe fint av etter som en tar seg tid:)Takk for att du er.Du er en verdifull perle på vår vakre jord:)<3 Ha en varm og glad hælg:)Varm klæm te dæ:)Fra Else C.

    SvarSlett
  2. Hei Else C. Jeg har sett flere av han jeg også, Men at det ble sendt meg som en videosnute, hadde jeg ikke fått. Jeg reagerte på overskrifta, og jeg tror. Ja, jeg tror det var ment at jeg i dag skulle se denne. AT jeg virkelig skulle SE. Hvis du skjønner hva jeg mener.
    Tusen takk Else C for dine varme ord. Er utrolig glad for å ha deg som venn. Blitt virkelig glad i deg. Ønsker deg en smertefri og herlig helg med dine. Stor klem

    SvarSlett
  3. Anonym11.11.11

    Jeg skjønner veldig godt:)Leste mellom linjene både her og under der du skrev om barnebarna:)Så jeg skjønner deg veldig godt vennen:)Og takk det samme om smertefri hælg te dæ å:)Takk for klæmmen trengte den:)Og det gjør vi nok alle hele tiden.Prøver og si til mine vær dag att jeg er glad i de og gir bort klæmmer så de sier stopp;))Men føler det aldri kan bli nok jeg.Hjertene våre er store av kjærlighet <3Fra:Else

    SvarSlett
  4. Anonym11.11.11

    Sterke snutter som vises, også gode kommentarer over her....skaper tanker, det gør det.
    :)
    Jan- Otto

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag