tirsdag 22. november 2011

En gave så stor


En dag så Gud ned på meg og smilte,

og sa :

"Siden jeg føler meg så storsinnet i dag,

vil jeg gjerne gi deg en vakker gave."

Han spurte meg hva jeg ville ha,

Om det var noe spesiellt jeg ønsket meg.

Jeg svarte:

"Egentlig ingenting, Gud.  Du har gitt meg så mye fra før. "

Han smilte igjen og sa: "Det er hva Gud er til for."


Han fortsatte :

"Du har vært kjempe snill i det siste,

og sett etter de som virkelig trenger å bli sett etter"

sa han og blunket,

"Jeg har lyst til å gi deg noe for å gjøre livet ditt komplett. "

Med stor forventning, sprakk et smil seg over mine lepper.

Gud ville gi meg noe som bare var mitt.

Jeg følte hjertet gav et ekstra hopp.

Og gledet meg til min store gave,

Jeg lurte selvfølgelig på hva Gud hadde i tankene,


"Denne gaven," sa Gud ,

"Du skjønner det,

Med den kommer det en stor del ansvar,

Så hvis du aksepterer min gave til deg,

Må du være villig til å ha et slikt ansvar ...

"Å tilby betingelsesløst kjærlighet,

Gi en stor del av deg selv bort,

Ja, mer enn halvparten av deg selv,

Og nesten hele hjerte ditt . 

Du må gi meg ditt løfte om det. "


Jeg satt en liten stund og tenkte.

Hva i all vide verden kunne dette bety?  Ble jeg testet??

Uansett så visste jeg at jeg kunne stole på Gud.

Og når jeg gir et løfte, så holder jeg det.

"Ok, Gud,» svarte jeg,

"Siden jeg alltid har stolt på deg, Stolt på dine avgjørelser,

Stolt på alt du har gjort for alle i verden,

skal jeg oppfylle disse forpliktelsene,

Jeg skal gjøre mitt beste. "


Jeg tenkte, wow, for en stor gave,

Hva kunne være så verdifull?

Hva er verd nesten hele hjertet mitt?

Med begge hendene fremstrakt, forsøkte jeg å ta i mot gaven,

Fremdeles uten en anelse om hva det det kunne være,

Da skjedde det.

Gud la din hånd i min,

Og sa Hans gave til meg var

DEG!

TUSEN TAKK. 

Løftet jeg gav er lett å holde

 Og du har hele mitt hjertet uten problemer.

Love you

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag