fredag 26. juni 2015

En rød roses tårer


Jeg tror jeg kanskje har begynt på hundre dusin dikt i mitt liv
Og prøvd igjen og igjen å stable ord sammen til noe forståelig
Hvor skal jeg begynne? Spør jeg meg selv igjen og igjen
Mitt sinn og tanker vandrer og vandrer. Ofte i spinn

Det virker alltid å være så mye jeg vil ha sagt
Og før jeg vet ordet av det, er jeg i gang igjen
Jeg sitter ofte med tårer når jeg skriver ned mine skriblerier
Mine tanker farer bakover, men også i nåtid og frem



Jeg har hørt at i livet den kjærlighet som vi to har sammen, 
Kommer kun en gang, og vi fant den
Jeg føler til tider en liten tristhet over de som aldri finner den
Vi to, min elskede vet at vi er heldige ved å ha funnet den.
Så tenker jeg, det er godt ingen er helt like, 
For ellers hadde jeg ikke hatt deg.

Så kommer tanken over meg om en vakker rød roses tårer
Har du noensinne sett tårene på en rose?
Tårer som faller fra sin myke vakre og milde kronblader
Vaiende frem og tilbake, i den myke morgenbris og kveldsluft



Rosenes tårer minner meg ofte om vår kjærlighet, 
Men også om de vi begge har mistet i livet,
Jeg tenker ofte på mamma da, kjenne hjerte hennes banke
Hun kommer meg så nær, og jeg føler hun prøver å si meg noe
Jeg lytter, og velger ordene som om de var min egen. 
Deler kjærligheten 

I dag vil jeg skrive at jeg er takknemlig 
For du velger å elske og dele livet ditt med meg
Jeg vet du har meg i mitt hjerte, min elskede, som jeg har deg
Du viser meg hva kjærlighet er, hver eneste dag
Så dette diktet jeg skriver i dag, er skrevet til deg



Du er min kjærlighet, mitt liv og grunnen til jeg våkner
Du berører mitt hjerte på en spesiell måte, 
Som er ekte, og vakkert
Det jeg sier her, er hva min kjærlighet er 
Og vil alltid være til og for deg
Mitt hjerte er ditt, som ditt er mitt, 
Det holder oss sammen, uansett

Jeg ser på denne røde rosens tårer i dag, 
Og tenker på min lykke i livet, 
Så vennligst alle som leser dette, 
Stopp opp når du ser en rød rose. 
La fingrene gli over dens myke vakre kronblader, føl dens tårer
Kanskje det er på tide å si til den du elsker, 
At du elsker dem og har dem så kjær 



Det skal jeg i dag

Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag