onsdag 10. juni 2015

Vår sønn lærte meg hvordan


En dag da våre barn var ganske små, lenge før skolealder
Kom vår sønn bort til meg, forvirret, men oppriktig
Mamma, Jeg trenger hjelp til å forstå noe veldig rart
Du sier Gud hører på oss alle når vi spør om hjelp
Men han har jo kun to ører, og hvordan klarer han å høre alle?



Vår sønn tok meg virkelig på senga denne dagen, 
Jeg tenkte meg godt om før jeg svarte på 
Et så seriøst spørsmål
Før jeg rakk å svare, kom det enda et som satte meg helt ut
Du sier at Gud kan se alt som skjer her, ser også meg
Han har jo kun to øyner, og de skal også se gjennom skyene.



Jeg kjente jeg fikk tårer i øynene av disse oppriktige spørsmål
Og enda en gang før jeg rakk å svare, sier han
Du sier også at han aldri er langt unna, ser og hører meg
Mamma, jeg blir redd at han ser alt jeg gjør og hører meg tenke
Kossen kan han se meg her og deg på kjøkkenet samtidig?



Han så på meg med sine klare forundrende øyner,
Mine tårer rant nå, mens hjertet kjentes varmt
Sitt ned litt her Kenneth, sa jeg og tok han på fanget
Jeg prøvde etter beste evne å forklare, men kom fort til kort
Jeg sa hjertet kunne føle hvordan, jeg visste ikke annet å si
Og du vet jeg er alltid her for deg, uten du ser meg, ikke sant?



Vår sønn satt lenge i fanget mitt og tenkte, 
Etter min klønete måte å prøve med å forklare
Plutselig reiste han seg, smilte med hele ansiktet klemte meg
Mamma, jeg vet svaret. Jeg kan forklare deg.Vil du høre?
Det er som jeg vet Yvonne elsker meg, 
Pappa elsker meg og du elsker meg
Jeg trenger ikke høre deg si det, Jeg bare vet. 
Jeg føler det inn i meg



Den dag i dag, kommer jeg aldri til å glemme denne samtalen
Jeg har gjemt den dypt i mitt hjerte.
Jeg drar den frem når jeg trenger det, og mimrer
I dag kom jeg til å tenke på det, der jeg vandret på turen min, 
I dag på Neshemstranda
Kjente i hjertet mitt på alle mine som er så glad i nettopp meg
Takk min herlige familie for dere er glad i nettopp meg. 
Love you all



Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag