tirsdag 20. august 2013

Takk for vi får lov å være deres besteforeldre






Samle rundt meg, mine elskede barnebarn
Jeg har en historie å fortelle dere.
Den har eksistert i lang tid, og er veldig gammel,
Ja, helt siden bestefar og jeg traff hverandre


Som jeg våknet i morges og trakk pusten dypt inn
Fylte neseborene mine duften av kaffe fra kjøkkenet
Jeg hørte musikk spille myke toner fra radioen
Mens duene kurret utenfor vinduet.


Jeg lå der og visste bestefar ventet på en lyd fra meg
Som kunne bety jeg var våken, og klar for kaffen
Så vi kunne sammen kose oss med frokosten
Og samtidig snakke om dere og planlegge dagen vår sammen


Å, vi har hatt mange gode stunder, bestefar og jeg,
Sammen med litt dårlige også, selvfølgelig.
Uansett, møtte vi alle utfordringene sammen
Vi valgte å ta det med roten, og se hverandre og løse problemene


Livet, ja, dagene kommer. Den ene etter den andre.
Så vel som årstiden som kommer og går
Vi klatrer, fra dype daler til høye fjell
Pleier vår kjærlighet, noe som gjør at det vokser


Vårt hår er en anelse i sølv toner
Utsmykkede rynker, begynner å dukke opp
Det spiller ingen rolle, vi vil holde fast ved det hele,
Og drømme om enda et år, sammen og med dere


Vi vil gå livet vårt sammen med dere, våre barnebarn
Våre planer, vårt liv, våre drømmer
Sammen vil vi frimodig møte
Livet, hver dag, og kjærligheten. Sammen med dere!


Det jeg prøver å si her, at sammen er vi sterke
Sammen har vi så mye kjærlighet, som vi med glede deler
Vi elsker dere alle sammen, 
Og er stolte av å være deres besteforeldre

Til det vil jeg få lov å si:

Takk for vi får lov å være deres besteforeldre.
Vi gleder oss til fremtiden sammen.


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag