torsdag 8. august 2013

Ansiktsiden opp mynt




En mynt med ansiktsiden opp
Liggende på bakken, ventende
Mange mennesker farende forbi
Tråkket  og over den og aldri noen så ned


Jeg så og jeg så, ventende og undrende
Ingen så ned og så den skitne mynten
Et ansiktsiden opp mynt på bakken
Ble liggende der alene, ventende


Jeg ventet i lang tid, var sikker noen ville se
Ventet at noen skulle plukke den opp
Tenkte den var bestemt for noen spesiell
Som ikke hadde kommet dens vei ennå


For jeg har blitt fortalt at ansiktsiden opp mynter
Ble lagt på bakken av engler
For å la oss vite at de tar vare på oss
Her nede på jord, så vel som i himmelen.


Så jeg ventet og jeg ventet
Men ingen person kom rundt for å hente den
Selv om jeg streifet rundt og prøvde å lede dem fram
Tilslutt plukket jeg opp den lille krona
Som lå på bakken, ventende


Så snart jeg rørte den, skjønte jeg
At denne lille ansiktsiden opp mynten
Som engelen hadde plassert på bakken
Hele denne tiden var ment å være min



Tusen takk

Ha en strålende dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag