mandag 29. april 2013

Tulipaner





Verden vi lever i virker å ha det så forferdelig travelt
Folk strømmer til og vrimler her og der, 
Haster forbi alt som er så nær
Jeg føler de knapt tar seg tid til å puste fullstendig
Jeg vil be dem i dag om å se tulipanene


Et hundre tulipaner på en helt vanlig April dag
Rød, oransje, gul, hvit og flerfarget, For en matrise
Husk i dag er dagen for å ta seg litt tid
Fortell dine venner og nære du er glad i dem.
Gi dem litt av din tid


Tulipanene hever hodene sammen og svaier lett med vinden
Strekker seg mot det stekende solskinnet i bedene
Strekk handa i ut og løft telefonrøret for å glede noen
Jeg er sikker det er noen det er lenge siden du har snakket med
De trenger kanskje bare et ord fra deg


Så mye glede en tulipan bringer meg, at jeg faktisk skriver om dem
Noen av våre kjære trenger å høre våre stemmer i dag
Kanskje det kan gjøre dagen deres vakker og god
La oss strekke frem handa nå. Bruke litt tid
Det tar bare noen minutter.


Våren er så vakker, men så mange blomster som strekker seg frem
En gjennomstrømning av farger, som øyet vårt treffer hvis vi ser etter
Vi trenger ikke vente til i morgen for å vise våre følelser
Et vennskap i en blomstring vil vokse, og også formidle
La oss starte med å se på tulipanene.


Ha en vakker vårdag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag