torsdag 25. april 2013

Hvorfor tar vi alt for gitt?




Hendene er en fantastisk del av kroppen vår.
Tenk på det litt. Er du ikke litt enig med meg? 
Ja, vi kunne overleve uten dem,
men livet er så mye lettere med dem.
Hverdagen vår blir så mye enklere. Bedre liksom.


Hvorfor i all verden er grunnen for at vi tar dem så mye for gitt,
som vi gjør så mange andre ting i livet?
Vi bør aldri ta noe som vi har blitt utstyrt med for gitt. 
Som da vi var baby, strakk vi frem våre hender til våre nærmeste.
Våre små hender søkte etter trøst og kjærlighet.
Etter ubetinget kjærlighet. Etter varme.



Vi bruker hendene våre til nesten alt, i grunnen
Vi mater oss selv, vasker oss selv, 
steller oss, hjelper våre nærmeste,
vasker klær, kjører bil, skriver, og så mye mer.
Ja, også til å hilse på hverandre
Forhåpentligvis har vi også lært oss
å folde dem og bruke dem når vi ber.



I løpet av livet vårt, vil hendene våre være 
en veldig viktig del av vår anatomi.
Tenk bare når du vil omfavne dine kjære.
Barnehender som legger armene deres tett om din hals,
eller holder handa di
Det viktigste vi noen gang vil gjøre med våre hender,
er å rekke dem frem for å hjelpe.
Tilby andre våre hender.


Her er handa mi.
Håper du tar den vel i mot og gir meg din

Ha en flott dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Marit Lise Petterson25.4.13

    Når vi er små så godtar vi at ting skal være slik. Den dagen man skader seg og ser hva vi er egentlig avhengig av da blir man helt satt ut. Men man klarer seg til man blir frisk og så er man tilbake til det gamle igjen. Etter at jeg ble syk nå så har jeg tatt meg i å "hvorfor skal jeg fortsette i samme fotspor. Jeg er nødt til å tenke nytt og gjøre ting annerledes". Takk og pris for at jeg får profesjonell hjelp nå og bryte ut av ghamle mønster, i en alder av 56 år har jeg innsett at jeg ikke er 29 år lenger. Det var tøft å innse det :-)

    SvarSlett
  2. Takk min venn for kommentaren, Jeg er enig at det er tøfft når en selv blir syk å godta, Jeg er så glad du får hjelp. Stor klem fra meg

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag