fredag 5. april 2013

Barn ute med lavskoene på





Våren er på vei, og skulle vært her nå
Med sol, moro og snøen borte
Bare noen få dager til så er snøen smeltet helt
Og blomstene kan springe ut i sin praktfullhet


Jeg kan igjen åpne dørene og vinduene på full gap
Nå som våren fyller hus og sinn med sin varme,
Sola har strålt vakkert i ukevis, og frosne kropper er tint opp. 
På tide å få litt trim



Barn kan ut og leke med lavskoene på,
Bruke kroppen til å leke og fylle på litt energi,
Vinteren har holdt mange inne, barn leker ikke som før,
Vi pleide å fly ut av døra, og lage snøhule eller gå på ski


Jeg tror jeg var et vanlig barn, som alle andre om meg
Likevel så føler jeg at barna nå, ikke har det like gøy
Jeg ser ingen hoppe tau, eller strikk eller klatrer i trær
Ei heller paradis, men bare nesen i en telefon, uten tid til å si hei


Jeg husker vi lekte tikken, eller stolt viste frem en funnet firkløver
Gleden da vi kunne samles for å spenne på boks
Ja, og kanskje leke gjemsel,som varte mer en noen minutter
Eller tok en tur ut i skog og mark. 


Jeg hadde ikke dyre leker, det fantes ikke hos meg
Jeg lekte med mine heimelagde leker
Vi brukte mose og strå, da vi lekte butikk,
Og pakket alt i lauv og solgte med steiner og slikt



Det var da vi var små, men nå er det langt fra slik
Unger har haugevis av leker,Blir de brukt? Det ser ikke slik
En telefon er hva de trenger, heldigvis ikke hos alle
Jeg ser likevel at den er bra på sikt.


Å eldes har nok sine mange fordeler
Når en samler familien over en middag eller to
Vi kan spille spill og kose oss sammen
Nyte stunden le og leke, før vi alle går til ro


Ha e flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag