onsdag 3. april 2013

Tørk for all del støv hvis du må



Tørk for all del støv i dag, hvis du må
Men jeg tror du ville få en bedre dag
Hvis du i stedet ringte en venn, malte et bilde,
skrev en mail, eller tok med kameraet ut på tur


Tørk for all del støv i dag, hvis du må,
Men hadde det ikke vært bedre å bake ei kake,
som du kan dele med dine kjære senere i dag?
Eller kanskje du vil så noen sommerplanter, 
du kan gi bort for å spre litt glede?


Tørk for all del støv i dag, hvis du må,
Hva med å heller ta turen ut i skog og mark, 
og kjenne naturen på kroppen
Eller sett på litt musikk og nyt tonene som strømmer mot deg
eller ta fram ei bok som har blitt liggende altfor lenge.


Tørk for all del støv i dag, hvis du må,
Husk at verden er stor, og sola varmer deg her og nå
Kjenn på vinden som rusker deg i håret.
Eller regnet som pisker lett om deg  
eller den forfriskende kalde snøen som treffer ditt kinn


Tørk for all del støv i dag, hvis du må,
Men jeg vil huske at alderdommen kommer mot meg,
Og dessverre er den ikke alltid like snill
Den vil ikke tørke bort støvet, men gjøre oss om til det i stedet.


Jeg tørker for all del IKKE støv i dag, for jeg MÅ ikke
Jeg tenker på forskjellen mellom å ønske eller trenge
Venner som jeg vil verne om, og livet som skal leves
Denne dagen kommer ikke igjen, så støvet får ligge i dag.


Ha en flott dag alle sammen

4 kommentarer:

  1. Marit Lise Petterson3.4.13

    Tusen takk for flotte ord. Klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk Marit Lise. Setter stor pris på det. Klem

    SvarSlett
  3. Her skal ikke tørkes støv, her skal gode sko tas på føttene, og jeg skal gå meg en skikkelig tur før jeg drar på jobb :) Ha en strålende dag.

    SvarSlett
  4. Kos deg masse Anett. Tusen takk for du kommenterer, Klem

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag