mandag 25. mars 2013

Uendelig




Farmor kan du hjelpe meg med noe?
Jeg kan prøve vennen, hva er det du vil?
Hva betyr uendelig? Hva betyr det i grunnen?

Jeg satte meg ned og strakte armene frem,
Jeg skal prøve å forklare, men det er ikke så lett
Skal vi prøve?


Han krøp opp i fanget mitt, og satt stille og ventet 
Vel, la meg se, sa jeg
Ser du himmelen? Hvor mye er det du ser?

Farmor, nå snakker du rart, Selvfølgelig kan jeg se det
Men kjære deg, Hvor mye er det du ser? Se etter.
Han løftet blikket og så vel og lenge.


Du skjønner vennen min, du ser bare en liten del
Hele verden kan se opp og se det vi ser.
Likevel ser vi ikke det som er bak det

Forstår du hva jeg mener? Begge to så opp nå.
Hvis du er på månen, og ser opp der også,
Så ser du enda lenger enn vi gjør fra her.


Barnebarnet vårt stirret og stirret, så snudde han blikket mot meg
Farmor, er det der alle som dør bor?
De sier de er i himmelen.

Jeg så på barnebarnet med tårer i øynene og et smil om munnen
Kjære deg, himmelen er enda lenger bort, men likevel rett her
Jeg la handa mi på hjertet hans.


Han smilte, gav meg en kjempe klem og sa
Takk farmor for du kunne forklare meg det
Du ser, nå forstår jeg. Jeg er uendelig glad i deg.

Han hoppet med av fanget og gikk bort til lekene
Bilbanen var bygget og tunnelene satt opp
Gud så heldig jeg er at de kommer til meg.


Takk for alle spørsmålene som enn måtte komme
De er kjærkommen alle som en
Jeg vet jeg er heldig. Tusen takk for det.

Ha en vakker dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Anonym25.3.13

    Fint skrevet du vakre.. En fin påske ønskes deg med klem fra innerst i gada..:)

    SvarSlett
  2. God påske du vakre Tusen takk for kommentaren. Klemer varmt

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag