fredag 8. mars 2013

Jeg lukker øynene for å se




Du sier jeg er annerledes,  
Fordi jeg ikke oppfører meg som deg,  
Men du kjenner egentlig ikke hele meg,  
Du tror du gjør, men det stemmer ikke, nei og nei.


Du snakker og tror du handler "riktig",
Som du forventer folk vil du skal  
Men du forårsaker hjertesorg og smerte,
Slik du er mot andre, og det de føler når du drar



Du sier jeg ikke må drømme
At jeg er en dåre som tror ting kan skje
Forakt er det du viser for mine tanker,
Og bedømmer andre som tror på et liv i fred


Vår verden kan være så vakker
For den fattige og for de som er rik
Du skjønner jeg ser menneskene, og i stedet takker
Hvordan våger du å se meg i øynene. Med svik.

Lukk heller øynene dine og se.


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag