onsdag 6. mars 2013

Takk for du lot meg se.





Jeg traff på en mann nede i bygda her en dag
Mens jeg ruslet bortover parkeringsplassen etter å ha handlet
Ansiktet hans så sliten, rynket og meget trist, 
Hans blikk traff asfalten
Som om han bar en tung burde på sine skuldrer.


Jeg stanset et øyeblikk, for å si hei og dele med meg et smil
Jeg la merke til en tåre i øynene hans, men han nikket høflig
Jeg spurte ham hva hans problem var, og jeg kunne hjelpe han, 
Noe jeg kunne gjøre
Han så på meg, overrasket med hodet liksom kun nedover.


Jeg sa forsiktig, jeg ikke kunne love han en ny soloppgang 
Hver eneste morgen,
Eller love smertefrihet når han hadde det vondt
Men jeg kan være her for han her og nå
Og tørke tårene bort, hvis han vil la meg være der for han


Jeg kunne ikke love han en vakker dag eller en god fremtid
Men jeg ville dele mitt smil og øret med han, og lytte og ha tid
Jeg kunne ikke love vakker solskinn hver eneste dag,
Eller at han alltid ville få det bra
Livet er til for å leves, men jeg vil være der, hvis du trenger meg


Han så fremdeles ned i asfalten, da jeg gav ham en klem til farvel
Ansiktet hans smilte og han så fredfull og litt glad ut
Takk kjære deg, for å ta deg tid, sa han. 
Jeg kan ikke huske sist jeg fikk en klem
Mannen snudde seg og gikk, og jeg så en mann,
Men med litt høyrere hevet hode.


Som jeg ruslet videre på veien igjen, med varene jeg hadde med
Så jeg opp mot himmelen, og jeg kjente varmen bredte seg i meg
Takk, sa jeg høyt! Takk, for du lot meg se.
Takk at du sendte meg denne mannen i dag. 
Du åpnet øynene mine med.


Ha en fin dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag