torsdag 6. august 2015

Takk kjære sommerfugl


Surrende i hodet, sitter jeg igjen og funderer
Jeg lurer på hvor i all vide verden jeg ville være 
Hvis verden gikk under rett nå. 
Ville jeg være fornøyd med meg selv? Ville mamma være stolt?
Fornøyd med hva jeg har klart her i livet?



Jeg var en liten tur ute i hagen for litt siden
Luket bort ugress og døde blomster fra et bed
Tankene på mamma fikk meg, som så ofte før, å felle tårer enda en gang
Ømme tanker fylte mitt hjerte, savnet blir ikke mindre med årene
En gylden sommerfugl lettet og virret rundt. Stoppet mine tårer



Jeg tenkte på himmel, og helvete som noen tror på
Jeg selv tror ikke det finnes helvete annen enn her på jord
Sommerfuglen hvilte på hver eneste blomst, den virret, foran meg
For deretter å lande mykt på min hand som for å gi trøst
Et ømt kyss, for å si dagen i dag er fin. Nyt det



Den lettet igjen, for å fly avsted. Bort fra meg. Følte meg alene
Jeg lurer på om jeg skremte den bort, eller om den så noe som lokket
En liten killing på hodet som fikk meg til å ville klø meg i håret
Sommerfuglen hadde landet der, som med et taus kjærtegn
Smilet mitt kom tilbake på mitt ansikt, Dagen vil bli fin



Takk kjære sommerfugl som lokket frem mitt smil i dag

Ha en flott dag alle sammen. Finn sommerfuglen din

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag