torsdag 20. august 2015

Salte tårer.


Salte tårer. Tårer som renner nedover kinnet når jeg er trist
Samme salte tårer faller ned kinnet når jeg er lykkelig og glad
De kommer om jeg vil eller ei, når jeg angrer noe jeg har gjort
Og når jeg føler dypt skam og skyldfølelse



Det merkelig er med de tårene, de er kjempe gode å ha
De renner fritt hvis du har stor sorg, og de kjennes varme, trøstende
Skuffelse bringer tårene til å renne, Bli feiltolket eller feilbehandlet
Det virker som de har sitt eget liv. Noe de ganske sikkert har



Blir jeg sint, så kommer tårnene som om de tilhørte ei elv 
Spenning og høye håp, kan føre mine tårer meget godt frem
Strømmende tårer i lettelse, er helbredelse for noe som har vært tøft
Harme ord, som er uttalt av noen som ikke bryr seg, får tårene til å fosse



Mennesker som lider, blir ut-satt for mishandling, fører ustanselig renn
Ukontrollert renner de, ved urettferdighet og lidelse
Tårer har blindet meg så mang en gang, men jeg er glad de finnes
Tårer kan gi glede og fryd. Jeg mener de er en fantastisk velsignelse



Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag