tirsdag 25. august 2015

Med alle mine feil og mangler


Dagens hodespinn fikk jeg ved å høre på sangen
"Gje meg handa di ven" av Kurt Nilsen og Helene Bøksle
Den fikk meg til å se hva vi alle sammen gjør uten å tenke på det 
Fra tid til annen. Noen ganger mer enn andre, er vi stygge

Jeg mener vi alle sammen har til tider en tendens til å 
Pirke i alle andres feil og mangler og virkelig være ufine
Vi dømmer dem, om og om igjen. Uten vi har rett til det
Vi er som en jury eller en bøddel. Hakker og hakker, ler av dem


Hvorfor gjør en dette? Overser, eller overvinner våre egne feil
Er det ikke noe vi alle sammen bør gjøre i stedet, ved å gå i oss selv
Ikke bare rette pekefingeren og dømme
For hvem er vi i grunnen, i bunn og grunn som kan dømme??

Jeg skal begynne med å ta en titt innenfor mitt hjerte, 
Og håper andre gjør det samme. Prøv bare i dag, og se hva som skjer
For det er der svaret vårt er. Inne i oss selv.
Vi har alle små eller store ting som er der innesperret i vårt sinn


Dagen i dag skal jeg gi meg selv et løfte
Jeg skal prøve det beste jeg kan, etter beste vilje 
Å bare snakke pent om og med andre, og gi det beste av meg selv
Prøve å begynne med mine egne feil og mangler, før jeg ser de hos andre

Ha en vakker dag alle samme





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag