onsdag 19. februar 2014

Månen går til sengs



Sakte, sakte glir månen under horisonten
Alle de gnistrende stjernene går nå til sengs
For nå er det daggry som er foran dem
En ny dag har varslet sin ankomst, de andre vender hjem


Et mykt gyllent lys titter rolig frem over horisontens rim
Vidunderlig og gir en myk og indre varme
Dette gyllne og nesten rosenrøde lyset
Er som den vekker en ny dag for oss velkommen


Fugler våkner og sender vakre kvitter fra sine reir
Samtidig som månen legger seg til å hvile
Og solen står opp fra sin seng
Vår innbydende verden er i ferd med å våkne


Jeg føler et lite smil liste seg sakte på munnen min frem
Jeg strekker meg mot verden og ønsker dagen velkommen igjen
Som denne vakre dagen som gir meg en slik glede
Velger jeg å dele dem med dere som er tilstede


Ha en vakker dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Blir så glad når jeg leser det du skriver. Takk for at gjør dagen ekstra flott

    SvarSlett
  2. Tusen takk for dine vakre ord. De varmer meg dypt i hjertet. Ha en vakker dag

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag